اجرای بیش از ۷۰۰ طرح اشتغال‌زایی و خودکفایی در استان اردبیل

رئیس اداره راهبری شغلی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری ۷۰۱ طرح اشتغال‌زایی و خودکفایی با راهنمایی و پشتیبانی راهبران شغلی در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رحمت نوری، امروز_ دوشنبه نهم بهمن _ در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون ۸۸ نفر از فعالان کسب‌وکار در صنوف مختلف در استان اردبیل به عنوان راهبر شغلی با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

وی افزود: این راهبران به عنوان پشتیبان، گام به گام در فرایند کسب‌وکار مددجویان از مرحله آموزش، تأمین تجهیزات و مواد اولیه گرفته تا بازاریابی و فروش محصولات مددجویان را راهنمایی و مورد حمایت قرار می‌دهند.

نوری خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری ۷۰۱ طرح با راهنمایی و هدایت راهبران شغلی توسط مددجویان کمیته امداد اجرا شده است و موفقیت خوبی را در حوزه اشتغال و خودکفایی شاهد هستیم.

رئیس اداره راهبری شغلی کمیته امداد استان اردبیل گفت: این تعداد طرح در مجموع ۲۴ درصد کل طرح‌های اجرایی کمیته امداد را تشکیل می‌دهد که با حمایت راهبران شغلی به مرحله اجرایی و عملیاتی رسیده است.

وی اعلام کرد: ۸۹ مورد طرح نیز از طریق راهبران پیشران ملی اجرایی و عملیاتی شده است که شرکت پردیس وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این زمینه همراهی و همکاری خوبی را انجام دادند.

نوری یادآور شد: راهبران شغلی مراحل ثبت‌نام خود را در سامانه حیات انجام دادند و در حوزه‌های تخصصی، فعالان شغلی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌دهند.

رئیس اداره راهبری شغلی کمیته امداد استان اردبیل عمده این حوزه‌های تخصصی را شامل قالیبافی، دامداری و طرح‌های کشاورزی دانست و گفت: اکثر مددجویان کمیته امداد در این حوزه‌ها درخواست تسهیلات داشتند که امکان بهره‌مندی آنها از تسهیلات بانکی و مشاوره و راهنمایی راهبران شغلی فراهم شده است.

وی بیان کرد: از سال آینده و با تاکید مسئولان استانی، قرار است تمام طرح‌های دامداری در قالب زنجیره تولید دام و ارزش افزوده آن مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

کد خبر 723999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.