ریسک درویشی!

پیشکسوتان پرسپولیس معتقدند انتخاب اسمار برای تکیه زدن بر نیمکت تیم محبوب پایتخت بنا بر نظر مدیریت اتفاق افتاده است و از طرفی نیز درویش باید با توجه به شرایط مالی تیمش نسبت به عقد قرارداد با سرمربی جدید اقدام می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پس از پایان نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر، یحیی گل‌محمدی از هدایت پرسپولیس کناره‌گیری کرد تا قرمزپوشان یک حاشیه دیگر را در نیم‌فصل جنجالی تجربه کنند. با اینکه شاگردان وی در پایان هفته ۱۵ لیگ برتر موفق شدند با کسب ۳۰ امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار بگیرند، اما به دلیل نوسان در بعضی جدال‌های خود به‌شدت مورد انتقاد هواداران قرار گرفتند و حتی یحیی گل‌محمدی هم مزه تلخ پرتاب بطری از سوی هواداران قرمزپوش را چشید.

در هر صورت سرخ‌پوشان پایتخت پس از پشت سر گذاشتن جریمه انضباطی، روند سینوسی، مصدومیت بازیکنان تأثیرگذار و حذف از رقابت‌های آسیایی وارد فاز جدیدی از بحران یعنی انتخاب سرمربی شدند. کادر مدیریتی قرمزپوشان به مدت یک ماه تلاش خود برای بازگرداندن گل‌محمدی و مذاکره با برانکو را به کار گرفت، اما با پاسخ منفی این دو سرمربی مواجه شد. رضا درویش نیز بارها در گفت‌وگوهای مختلف اعلام کرد فردی را برای هدایت قرمزپوشان در نظر خواهد گرفت که رزومه قوی داشته باشد. نکته جالب توجه این است که پس از ۳۰ روز مدیران باشگاه پرسپولیس اوسمار ویرا، دستیار گل‌محمدی را به عنوان سرمربی اعلام کردند. انتخاب ویرا شاید بهترین تصمیم در این برهه زمانی بود، اما خشم هواداران پرسپولیس و برخی پیشکسوتان این باشگاه را برانگیخت.

ریسک درویشی!

انتخاب ویرا جای سوال دارد!

محمدرضا مهدوی، پیشکسوت پرسپولیس در خصوص انتخاب اوسمار ویرا به عنوان سرمربی تیم محبوب پایتخت به خبرنگار ایمنا می‌گوید: از نظر من انتخاب ویرا کار پسندیده‌ای نبود، چراکه وقتی یحیی گل‌محمدی از هدایت قرمزپوشان کنار می‌رود باید گزینه بهتری را به جای وی قرار دهند. اوسمار در کنار تیم حضور داشته است، اما این سیاست مدیریت یعنی انتخاب وی به عنوان سرمربی برای من ابهام بسیاری داشت.

وی می‌افزاید: فردی که قرار است هدایت پرسپولیس را برعهده گیرد باید بزرگ‌تر از یحیی گل‌محمدی باشد، چراکه قرمزپوشان با این سرمربی موفق به کسب جام‌های مختلف شده‌اند و در حال حاضر نیز فکر نمی‌کنم مربی ایرانی بهتر از وی وجود داشته باشد به همین دلیل مدیران پرسپولیس باید یک گزینه خارجی بالاتر و بهتر را به خدمت می‌گرفتند.

ریسک درویشی!

انتخاب ویرا توسط بازیکنان؟ امکان ندارد

کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به اینکه برخی بازیکنان همچون بیرانوند و رفیعی در انتخاب ویرا نقش داشته‌اند، تصریح می‌کند: باشگاه‌های بزرگ همچون پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد و تراکتور مدیریت‌های بزرگ، حرفه‌ای، اتاق فنی و هیئت مدیره دارند و اینکه بازیکن بخواهد سرمربی را انتخاب کند، به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. شاید نظرخواهی از بازیکنان وجود داشته باشد، اما اینکه آن‌ها سرمربی انتخاب کنند، غیرقابل‌پذیرش است.

وی با اشاره به وعده‌های رضا درویش خاطرنشان می‌کند: وجود بعضی قوانین سبب می‌شود گاهی مدیران یک باشگاه نیز اختیارات محدودی داشته باشند. مدیر باید شرایط مطلوب و اختیار تام داشته باشد و باید دید رضا درویش از این دو امر مهم برخوردار بوده است یا خیر؟

مهدوی ادامه می‌دهد: پرسپولیس تیم بزرگ و پرطرفداری است که همچون سپاهان و استقلال انرژی مثبت بسیاری را به خود می‌بیند و به همین دلیل با حضور اوسمار نیز شاهد یک رقابت تنگاتنگ میان مدعیان خواهیم بود و قرمز پوشان با این سرمربی نیز در کورس قهرمانی حضور خواهند داشت.

ریسک درویشی!

اوسمار بهترین گزینه بود

حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس در خصوص انتخاب ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس به خبرنگار ایمنا می‌گوید: مدیران پرسپولیس در شرایط ویژه‌ای قرار گرفتند و چاره‌ای به‌جز انتخاب اوسمار به عنوان سرمربی قرمزپوشان نداشتند، چراکه اگر مربی جدیدی در تیم حضور پیدا می‌کند باید با بازیکنان و شرایط تیم آشنا شود یا سبک و سیاق آن را تغییر دهد. در هر صورت آنچه که برای مدیریت اهمیت داشت، انتخاب یک مربی بود که با شرایط تیم آشنا باشد و از همین‌رو بهترین گزینه ویرا به‌شمار می‌رفت؛ چراکه وی در کنار یحیی گل‌محمدی حضور داشته است. باید دید اوسمار تا چه اندازه توانایی دارد و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

وی می‌افزاید: بازیکن نمی‌تواند در خصوص انتخاب سرمربی اظهار نظر کند و بی‌شک حضور ویرا در رأس کادر فنی قرمزپوشان تصمیم مدیریت بوده است. بازیکن نمی‌تواند برای باشگاه تعیین تکلیف کند و به همین دلیل حرف افرادی که می‌گویند سروش رفیعی یا بیرانوند در انتخاب ویرا نقش داشته‌اند را نمی‌پذیرم؛ چراکه چنین موضوعی امکان‌پذیر نیست.

ریسک درویشی!

پرسپولیس همچنان در کورس قهرمانی است

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با وعده‌های رضا درویش اضافه می‌کند: مدیران باشگاه تلاش خود را برای انتخاب یک سرمربی با رزومه خوب به کار گرفتند. از یک‌سو برانکو پیشنهاد مدیران پرسپولیس را نپذیرفت و از سوی دیگر رضا درویش باید به بودجه باشگاه نگاه می‌کرد و بر اساس آن دست به خرید سرمربی می‌زد. ضمن اینکه امکان داشت پرسپولیس با سرمربی جدید نتیجه نگیرد؛ چراکه سرمربی جدید نیاز به زمان برای آشنایی با شرایط تیمی و باشگاهی دارد.

وی ادامه می‌دهد: اینکه می‌گویند مدیران پرسپولیس برای محافظه‌کاری از اوسمار خواسته‌اند رقبای تدارکاتی خود را سطح پایین انتخاب کند تا در صورت شکست مورد انتقاد هواداران قرار نگیرد، غیرمعقولانه است و صحت ندارد. بی‌شک قرمزپوشان با ویرا می‌توانند همچنان در کورس قهرمانی حضور داشته باشند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند قول قهرمانی دهد؛ چراکه در فوتبال به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن تنها باید تلاش کرد.

ریسک درویشی!

به گزارش ایمنا، پس از انتخاب اوسمار ویرا به عنوان سرمربی پرسپولیس شایعاتی مبنی بر اینکه برخی از بازیکنان همچون بیرانوند و رفیعی در انتخاب وی نقش اساسی داشته‌اند به گوش می‌خورد، اما پیشکسوتان این باشگاه اعتقاد دارند چنین چیزی امکان ندارد و بی‌شک حضور اوسمار در رأس کادر فنی قرمزپوشان تصمیم قاطع مدیران این تیم بوده است.

در هر صورت اوسمار هم اکنون هدایت قرمزپوشان را برعهده دارد و گفته می‌شود باشگاه قصد دارد برای وی دستیاران ایرانی یا خارجی با کیفیتی را به خدمت بگیرد تا این سرمربی در نیم‌فصل دوم برای جدال با رقبا با مشکل جدی مواجه نشود. طی روزهای گذشته پرسپولیس در جدال تدارکاتی خود با شباب الاهلی در غیاب ملی‌پوشان خود با نتیجه پنج بر صفر نتیجه را واگذار کرد که یکی از عجیب‌ترین شکست‌های پرسپولیس در ادوار گذشته به‌شمار می‌رود.

گزارش از: شادی بخشی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 723862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.