کاشت درخت با توجه به اقلیم خراسان جنوبی از ضروریات است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: کاشت درخت و توسعه فضای سبز با توجه به اقلیم خراسان جنوبی از ضروریات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده_ یکشنبه هشتم بهمن ماه_ در پنجمین کارگروه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهار کرد: کاشت درخت از ضروریات کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: با توجه به اقلیم خاص منطقه، ضرورت کاشت درخت در خراسان جنوبی بیش از دیگر مناطق است و نیاز به توجه خاص دارد.

معاون استاندار با تأکید بر ضرورت همراهی دستگاه‌ها در تحقق سهم استان از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اظهار داشت: لازم است تعهدات هر دستگاه در این زمینه مشخص شده و جهت بررسی روند کار، میزان همکاری یا عدم همراهی آنها با ارائه مستندات به کارگروه اعلام شود.

عباس زاده متذکر شد: هفته آینده طی جلسه‌ای با حضور مدیران، علت عدم همکاری و تعلل دستگاه‌های اجرایی در این برنامه بررسی می‌شود.

علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز به عنوان دبیر جلسه، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این طرح در استان ارائه کرد و با بیان اینکه تعهد استان در سال ۱۴۰۱ تولید یکی میلیون اصله نهال بوده، گفت: با توجه به افزایش تعداد نهالستان‌های استان از چهار مورد به ۱۸ مورد، یک میلیون و ۵۷۶ اصله نهال تولید شد.

وی عنوان کرد: برای سال ۱۴۰۲ نیز تعهد استان پنج میلیون اصله نهال لحاظ شده و ۱۵ هزار و ۴۴۴ هکتار پیشنهادی و مصوب ملی این طرح بوده است.

نصرآبادی گفت: یک هزار و ۲۱۱ هکتار نیز عرصه‌های غیرملی مستعد کاشت پیش‌بینی شده که توسط دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون ۲۱ تفاهم‌نامه در بخش‌های مختلف منعقد شده و ۱۰۰ پویش نیز توسط بخش خصوصی و معادن اجرایی شده است.

کد خبر 723708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.