وقوع نیمی از تصادفات عابران پیاده کرمانشاه در حوالی پل هوایی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه عابران پیاده در تصادف نزدیک پل هوایی مقصر خواهند بود از وقوع نیمی از تصادفات کرمانشاه در حوالی پل هوایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد حیدری _شنبه، هفتم بهمن_ در جمع خبرنگاران با اشاره به قوانین مربوط به عابران پیاده، اظهار کرد: در راه‌هایی که برای عبور عابران پیاده علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است، عابران مکلف به استفاده از این علائم و قوانین خواهند بود.

وی افزود: بر اساس وجود قانون در بند پ ماده ۲۱۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی صراحتاً عنوان کرده که در صورت وجود پل هوایی، عابرپیاده باید برای عبور از عرض خیابان از آن استفاده کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس قوانین مشخص شده چنانچه عابران پیاده در هنگام عبور از خیابان با وجود پل هوایی نسبت به استفاده بی‌اعتنایی کنند در صورت بروز تصادف عابر پیاده به عنوان مقصر شناخته خواهد شد.

وی با اشاره به آمار چشمگیر تصادفات بر اثر بی توجهی به وجود پل عابر پیاده، عنوان کرد: نیمی از تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده کلانشهر کرمانشاه در سال جاری در نزدیکی پل‌های هوایی عابر اتفاق افتاده است.

حیدری در پایان با تاکید به انتظارات قانون از عابران پیاده، گفت: با توجه به اینکه قانون تصادف با عابر پیاده همگی علیه راننده و در حمایت از عابر نوشته نشده‌اند، اما قانون در ۳ مورد شامل عبور از پیاده‌رو، عبور از مسیرهای خط‌کشی و غیر هم‌سطح و عدم توقف در مسیر سواره‌رو از عابر پیاده توقع رعایت قوانین را دارد.

کد خبر 723479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.