صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در کرمانشاه

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند _شنبه، هفتم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، موج دوم و سردتر سامانه بارشی حاکم در منطقه، از اواخر وقت روز گذشته (جمعه) تا روز یکشنبه، به تناوب سبب بارش برف و باران، به تدریج کاهش محسوس دمای هوا و مه در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: بارش‌ها که ممکن است در مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده شود، در روز شنبه به خصوص در نیمه شمالی و نواحی غربی نمود بیشتری خواهد داشت.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به پایان فعالیت این مخاطره که ظهر یکشنبه اعلام شده، تصریح کرد: بارش باران، به تدریج برف، کاهش محسوس دمای هوا و مه از اثرات این مخاطره خواهد بود.

زورآوند ادامه داد: کل استان کرمانشاه به‌ویژه نیمه شمالی و نواحی غربی شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، تازه آباد، اسلام‌آباد، کرند غرب و گیلانغرب منطقه اثر این مخاطره معرفی شده است.

وی گفت: در اثر فعالیت این سامانه آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید، به تدریج یخبندان و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای پیش بینی می‌شود.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: به هم‌استانی‌ها احتیاط در رانندگی، اجتناب از فعالیت‌های کوه نوردی و ترددهای غیرضرور، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف، کنترل دمای گلخانه‌ها و سالن‌های تولید و مدیریت مصرف حامل‌های انرژی را توصیه می‌کنیم.

کد خبر 723458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.