عدم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی خیانت در حق مردم است

امام جمعه شهر یاسوج گفت: خدمات ارائه شده توسط نظام جمهوری اسلامی به مردم باید تبیین شود و عدم پرداختن به این موضوع خیانت در حق نظام و مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با بیان اینکه مهم‌ترین قطعه از تاریخ زندگی بشر، ورود به عالم خاکی است، اظهار کرد: مهم‌ترین عالم در سعادت و شهادت انسان همین عالم است که می‌تواند برای سعادت خود در دنیا و آخرت توشه‌برداری داشته باشد.

وی ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب (س) به‌عنوان شخصیتی که مثل ماه در کنار خورشید امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) در تاریخ درخشید، افزود: وقتی نام کربلا و امام حسین (ع) بر زبان‌ها جاری می‌شود، شخصیت و نام حضرت زینب (س) در ذهن‌ها تجلی پیدا می‌کند.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: حادثه عاشورا و کربلا یک مسئله استثنایی در تاریخ آفرینش بود که حضرت سیدالشهدا (ع) نقش محوری در آن داشت و حضرت زینب (س) در کنار آن در شجاعت و مقاومت مطرح است.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) در عبادت و معنویت نیز الگویی برای همه انسان‌ها به ویژه بانوان هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز در فضای مجازی «زن، زندگی، آزادی» را با بی‌حجابی، بی بندباری و ولنگاری ترجمه می‌کنند، این در حالی است که توجه به دستورات خداوند نشانه انسانیت بوده و کسی که از این ارزش‌های انسانی یعنی حجاب، حیا، مسجد، نماز و معنویت دور شد، از انسانیت دور شده است.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به ۱۲ بهمن، سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به میهن و آغاز حکومت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بازگشت حضرت امام (ره) بازگشت غیرت، استقلال، عزت، عظمت و پیشرفت انقلاب و اسلام و پایان ذلت، پستی و خواری ملت ایران بود.

خطیب جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) به وابستگی که شایسته این ملت و سرزمینی که سرشار از منابع مادی، انسانی و وجود بارگاه امام رضا (ع) و دیگر فرزندان ائمه نبود پایان داد، گفت: در آن زمان کشور دست نیاز به سوی بیگانگان و کفار دراز می‌کرد و ۵۰ هزار سرباز آمریکایی از ملت ایران حق توحش می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: اینکه در آن دوران حاکم کشور توسط بیگانگان تعیین و حتی عزل می‌شد، نهایت ذلت محسوب می‌شد.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران شکوه، مجد و عظمت انقلاب را می‌بینند که آمریکا و انگلیس در برابر این عظمت ملت شکست‌های پی در پی دریافت می‌کند.

وی ضمن تبریک پیشاپیش آغاز دهه مبارک فجر، افزود: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی به درستی بیان و اگر این کار صورت نگیرد، یک خیانت است.

امام جمعه یاسوج جهاد تبیین در این شرایط را یک ضرورت دانست و افزود: باید عدم وجود خدمات در این استان در دوران قبل از پیروزی انقلاب برای مردم به درستی تبیین شود.

وی گفت: هم‌اکنون امکانات بسیاری به برکت انقلاب در کشور وجود دارد که باید امکانات گذشته و خدمات امروز در زمینه‌های مختلف برای مردم مقایسه و تبیین شود.

حسینی به استقبال کم‌نظیر نوجوانان و جوانان از آئین معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: این حضور نوجوانان و جوانان مایه افتخار و نشان‌دهنده عنایت الهی است.

امام جمعه یاسوج به بازدید خود از آئین معنوی اعتکاف در تعدادی از مساجد شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: وجود این جمعیت در مساجد عنایت خداوند و حرکت ارزشمندی برای حضور باشکوه نوجوانان و جوانان در مساجد است.

کد خبر 723134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.