شمس و مولانا از گنجینه‌های ارزشمند ایران اسلامی هستند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: شمس و مولانا از گنجینه‌های ایران اسلامی هستند و سلوک و اندیشه‌های عرفانی این بزرگان چراغی برای هدایت انسان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا ابراهیمی در آئین اختتامیه ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا اظهار کرد: در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ولادت با سعادت امیر المومنین علی (ع) شاهد هنرهای اصیل موسیقی ایرانی در شهر خوی هستیم.

وی افزود: امروز درصدد آن هستیم تا ظرفیت‌های بالای کشور و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های خوی گفت: شهرستان خوی مدفن علما و عارفان بزرگ است و باید زیرساخت‌های این شهرستان در جهت حضور پررنگ گردشگران فراهم شود تا از ظرفیت‌های فرهنگی این خوی بهره مند شویم.

ابراهیمی تاکید کرد: استان آذربایجان‌غربی به مثابه موقعیت ویژه و داشتن مرز مشترک با سه کشور، دارای ظرفیت عظیمی جهت تبادل فرهنگی است.

وی از عملکرد دولت سیزدهم در استان گفت و افزود: امروز در دولت سیزدهم به جد این هدف دنبال می‌شود تا فرهنگ غنی ایرانی_اسلامی در سطح جهان گسترش پیدا کند و این نیز مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است که در تلاش هستیم این امر مهم میسر شود.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم ارتقا نشاط اجتماعی در بین جامعه است و در این راستا اقدامات مؤثری در سطح کشور و خصوصاً استان صورت گرفته است که برگزاری همایش‌ها، مسابقات ورزشی و فرهنگی ملی و بین‌المللی از جمله آن است.

کد خبر 722995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.