نخستین سینمای بم پس از ۲۰ سال انتظار افتتاح شد

سینما اطلس بم ۲۰ سال پس از زلزله با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان و سایر مسئولین شهرستانی و استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد خزاعی در آئین افتتاحیه سینما اطلس شهر بم با ابراز خرسندی از افتتاح سینمای شهر بم پس از ۲۰ سال، اظهار کرد: اتحاد مردم و مسئولین استان کرمان و شهرستان بم مثال‌زدنی است که باید از آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت فعلی در حوزه زیرساخت‌ها بسیار موفق عمل کرده است، افزود: ۵۷۰ سالن سینما در کشور فعال بوده است اما با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت، تعداد سالن‌ها به هزار باب خواهد رسید و تاکنون نیز بالغ بر ۲۵۰ سالن افتتاح شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با باین اینکه سینما فرهنگ بم در دهه فجر سال آینده افتتاح خواهد شد و در حوزه سینما این شهرستان رونق خواهد گرفت، تصریح کرد: استانداردسازی محتوا در حوزه سینما مورد توجه جدی دولت است و افتتاح سینما و ساخت فیلم سینمایی با موضوع بم دو اتفاق خوب در سال‌جاری برای شهرستان بم بوده است.

وی ادامه داد: اتفاق بسیار تلخ ترویستی کرمان قلب همه را جریحه‌دار کرد و صحنه‌های مختلفی همچون شهادت ریحانه خانم همان دختر کاپشن صورتی با گوشواره‌های قلبی دل همه را سوزاند اما واقعیت این است که هزاران دختر بچه همانند کاپشن صورتی در غزه مظلومانه به شهادت رسیدند و اطمینان داریم که این خون‌های به ناحق ریخته موجب پیروزی جبهه حق بر باطل خواهد شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این آئین با اشاره به اینکه افتتاح سینما اطلس شهر بم یک کار باارزش و قابل توجه است، از سرمایه‌گذار و مسئولان تقدیر و تشکر کرد و گفت: در حوزه زیرساختی و محتوایی کارهای ارزشمندی در دولت در حال انجام است که در ادامه به اطلاع مردم می‌رسد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه استان با معاونت سینمایی، گفت: علی‌رغم وجود تلفن همراه و فضای مجازی جهت تماشای فیلم‌های مختلف، اما هیچ چیز جای سینما را نخواهد گرفت و افتتاح سینما اطلس بم یک حرکت فرهنگی اثرگذار است.

فداکار در پاسخ به مطالبه مردم جهت آسفالت معابر و کوچه‌های بم عنوان کرد: قدم اصلی برای انجام آسفالت، قیر است که در این زمینه موانعی وجود داشت که به لطف خدا این مشکلات برطرف شده است و در زمینه آسفالت نیز به شهرستان بم کمک خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، سینما اطلس بم با ظرفیت ۲۰۸ نفر و با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان پس از ۲۰ سال به عنوان اولین سینمای شهرستان بم پس از زلزله سال ۸۲ افتتاح شد؛ این سینما به عنوان سینمای دیجیتال با مجوز مدرن فیلم‌های روز سینمای ایران را پخش خواهد کرد.

کد خبر 722900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.