۳۰ مصوبه، رهاورد سفر دوم استاندار فارس به کوه‌چنار

استاندار فارس در پایان هفتاد و چهارمین سفر شهرستانی خود و دومین دور سفر به شهرستان کوه‌چنار از تصویب ۳۰ مصوبه برای توسعه و آبادانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه که در هفتاد و چهارمین سفر شهرستانی خود _ چهارشنبه چهارم بهمن_ به شهرستان کوه‌چنار سفر کرده بود، میزان اجرای مصوبات سفر اول خود به شهرستان را بررسی و در پایان جلسه شورای اداری کوه‌چنار اظهار کرد: سفر اول به این شهرستان شانزده مصوبه در پی داشت که بیش از ۸۰ درصد این مصوبات محقق شده است.

وی یکی از مصوبات مهمی سفر اول خود به کوه‌چنار را، تکمیل باند دوم بزرگراه شیراز کازرون در محدوده تنگ ابوالحیات عنوان کرد و افزود: این قسمت از بزرگراه طبق وعده‌ای که داده بودیم تکمیل و در سال گذشته، با حضور مرحوم رستم قاسمی، وزیر وقت راه و شهرسازی بهره برداری شد.

استاندار فارس در ادامه به مصوبات سفر اول در خصوص آبرسانی به روستاهای کوه‌چنار اشاره و تصریح کرد: در راستای آبرسانی به روستاهای این شهرستان از جمله روستای کنده‌ای در سفر مهرماه سال ۱۴۰۰ مصوباتی داشتیم و برخی از روستاها بیش از ۴۰ سال بود که مشکل آب داشته و تأمین آب با تانکر انجام می‌شد. لذا با تلاش آبفا استان و بسیج سازندگی و استفاده از تجهیزات و اتصالات به هر نحو آبرسانی به این روستاها که بعضاً صعب العبور هم بودند به نتیجه رسید.

ایمانیه اضافه کرد: در شورای اداری شهرستان برای رفع مشکلات باقیمانده در خصوص تأمین آب شرب تمهیداتی اتخاذ شد.

۳۰ مصوبه، ره‌آورد سفر دوم استاندار فارس به شهرستان کوه چنار

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره بر اینکه در سفر دوم به شهرستان کوه‌چنار، در راستای توسعه و آبادانی بیشتر این شهرستان ۳۰ مصوبه جدید به تصویب رسید، اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌های ورزشی و زمین‌های چمن مصنوعی با تمرکز بر روستاها مصوباتی داشتیم و امید است تا پایان سال آینده به نتیجه برسد و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

ایمانیه افزود: جاده مهمی بین فارس و بوشهر وجود دارد که از قائمیه به طرف کنار تخته و دالکی ادامه می‌یابد و این مسیر هم اکنون در حال تعریض و بهسازی است و تلاش شد با مصوبات امروز و هماهنگی‌های انجام شده با معاون وزیر راه، این پروژه با سرعت بیشتری پیش رود و سریع‌تر در خدمت استفاده‌ی مردم قرار گیرد.

وی با اعلام رضایت از سرعت احداث بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی در ناحیه صنعتی کوه‌چنار، اظهار امیدواری کرد: تعداد قابل توجهی از مراجعه کنندگان امروز در میز خدمت این شهرستان، منتظر تسهیلات بودند تا کارخانه‌های خود را تکمیل، فعال و تجهیز کنند لذا در ارتباط با اشتغال آینده درخشانی در انتظار این شهرستان است؛ کوه‌چنار در رابطه با مباحث ایجاد اشتغال رتبه خوبی دارد.

استاندار فارس ادامه داد: مشکلاتی در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی در شهرستان وجود داشت که با تلاش مسئولین، رشد آسیب‌های اجتماعی متوقف شده و امید است با برنامه‌هایی که وجود دارد این آسیب‌ها کاهش یابد و شاهد رفع شدن آنان از چهره شهرستان باشیم.

ایمانیه در ادامه به موضوع تسهیلات اشتغالزایی، کارگشایی و ودیعه مسکن مددجویان تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت و خاطر نشان کرد: به سبب کسب رتبه‌های بالا که ناشی از همکاری و هم افزایی این دو دستگاه با مدیریت شهرستان است مقرر شد ۲۵ میلیارد تومان اضافه‌تر از آنچه مصوب است و می‌بایست به این شهرستان اختصاص یابد در شش ماه اول سال آینده اضافه شود.

وی تکمیل و تجهیز مدارس را یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم عنوان و اضافه کرد: تعدادی از مدارس در شهرستان و یک هنرستان در شهر نودان وجود دارد که می‌بایست تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد. لذا در جلسه‌ای به مدیرکل نوسازی مدارس استان مأموریت داده شد تا راهی منطقه شود و به صورت میدانی از این مدارس بازدید داشته باشند و امید است این پروژه‌ها قبل از دهه فجر ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

استاندار فارس در پایان سخنان خود به بازدید انجام شده از نهضت ملی مسکن در شهرستان کوه‌چنار اشاره کرد و افزود: اجرای نهضت ملی مسکن در این شهرستان به دلیل تأمین زمین و مشکلات ناشی از آن متوقف شده بود اما با تلاشی که در سه ماه گذشته انجام شده، پروژه هم اکنون سرعت خوبی پیدا کرده است.

کد خبر 722888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.