هدف‌گذاری برای خرید ۱۱۰ اتوبوس برقی در اصفهان/ ۹۹ درصد کوچه‌های خاکی بوشهر آسفالت شد

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «برای خرید ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی هدف‌گذاری کرده‌ایم»، «فرایند تعیین تکلیف بازارچه میوه و تره‌بار میدان مطهری قم تسریع شود»، «جای خالی بوستان‌های مادر و کودک در یزد»، «توسعه سرانه ورزشی در مناطق محروم از اولویت‌های مدیریت شهری تبریز است»، «اجرای آسفالت در ۹۹ درصد از کوچه‌های خاکی بوشهر» و «پروژه‌های شهری همدان صاحب پیوست فرهنگی و اجتماعی می‌شود» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

برای خرید ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی هدف‌گذاری کرده‌ایم

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: موضوع خرید اتوبوس برقی را در اصفهان و سایر کلان‌شهرها دنبال کرده‌ایم و با توجه به هوای آلوده اصفهان استفاده از اتوبوس، تاکسی و موتور برقی در اولویت مدیریت شهری است.

وی افزود: در همین راستا در گذشته تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مپنا منعقد کردیم، آن‌ها تصمیم داشتند به‌صورت مشترک با شرکت عقاب‌افشان اتوبوس برقی تولید کنند، از سوی دیگر از طریق شرکت‌های داخلی سازنده اتوبوس نیز پیگیری‌های صورت گرفته است و تمام این شرکت‌ها تلاش می‌کنند به سوی تولید اتوبوس برقی گام بردارند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم گسترش حمل‌ونقل پاک با توجه به شرایط آلودگی هوا گفت: موضوع خرید اتوبوس‌های برقی از یک گروه چینی بررسی شد و تاکنون ۱۱۰ دستگاه مدنظر است و جایگاه‌های شارژ آن نیز پیگیری خواهد شد.

فرایند تعیین تکلیف بازارچه میوه و تره‌بار میدان مطهری قم تسریع شود

محسن محرری، رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی، آغاز پروژه‌های توسعه میدان شهید مطهری و تکمیل پروژه‌های در دست اقدام، مصمم به توافق با مالکان هستیم.

وی هدف اجرای این پروژه را ساماندهی و استفاده بهینه از فضای موجود دانست و افزود: لازم است سازمان ساماندهی مشاغل شهری هرچه سریع‌تر نسبت به اجرا و تعیین و تکلیف سایر غرفه‌های باقی‌مانده اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: فرایند تملک منافع پلاک‌های باقی‌مانده از مستأجران و متصرفان در میدان شهید مطهری تسریع شود.

جای خالی بوستان‌های مادر و کودک در یزد

فخرالسادات خامسی، عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: امروزه در کشور ما بر اساس نیاز مادران و کودکان در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک، اقدام به احداث پارک‌های موضوعی ویژه آنان و فرزندان شده است.

وی ادامه داد: در شهر یزد با وجود جمعیت قابل توجه، متأسفانه چنین بوستان‌هایی که مادر و کودک با اطمینان خاطر ساعاتی را کنار هم به خوشی بگذرانند، وجود ندارد و درخواست می‌شود شهرداری برای ایجاد آن چاره‌ای بیندیشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ایجاد بوستان‌های مادر و کودک در سطح شهر برای گذراندن اوقات فراغت مادر همراه با کودک، امری ضروری است.

توسعه سرانه ورزشی در مناطق محروم از اولویت‌های مدیریت شهری تبریز است

پرویز هادی، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پروژه‌های فعال عمرانی و ورزشی شهر تبریز اظهار کرد: توسعه سرانه ورزشی در مناطق محروم از اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز است و ۲۵ سالن ورزشی در اختیار ورزشکاران و شهروندان تبریزی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ضعف عملکرد دوره‌های پیشین شورای اسلامی شهر تبریز در حوزه ورزش افزود: مطابق ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها، سه درصد از بودجه شهرداری‌ها باید برای کمک به امور تربیت‌بدنی موضوع بند ۶ ماده ۵۵ این قانون صرف شود که ما در دوره فعلی بر این موضوع متمرکز شده‌ایم.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای ششم و شهرداری تبریز توجه خوبی به حوزه ورزش و ایجاد سالن‌ها و مجتمع‌های ورزشی در مناطق مختلف شهر داشته است.

اجرای آسفالت در ۹۹ درصد از کوچه‌های خاکی بوشهر

وحید نیک‌روش، رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار کرد: در بودجه سال جاری اجرای ۱۱۱ پروژه عمران شهری تعریف شده بود، اما بعضی از این پروژه‌ها سال آینده به پایان خواهد رسید؛ بنابراین تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در اولویت بودجه سال آینده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد کوچه‌های خاکی شهر بوشهر آسفالت شده است، افزود: طی سه سال اخیر بالغ بر ۱۳۰ هزار متر مربع از کوچه‌ها و معابر شهر آسفالت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه ۹۹ درصد کوچه‌های خاکی شهر بوشهر آسفالت شده است، گفت: طی سه سال اخیر حدود ۱۳۰ هزار متر مربع از کوچه‌ها و معابر شهر آسفالت شده است.

پروژه‌های شهری همدان صاحب پیوست فرهنگی و اجتماعی می‌شود

علی رضایی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر تغییر رویکرد شهرداری‌ها از کالبدی و عمرانی به فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی جامعه لازم است رویکرد فرهنگی-اجتماعی تغییر کند.

وی با بیان اینکه نخستین اقدام در حوزه ارزیابی تأثیرات اجتماعی تشکیل شورای راهبری است، گفت: امید می‌رود ارتباط و تعامل با دانشگاه تقویت شود تا برای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شهری از ظرفیت‌های موجود استفاده بهتری داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: بسترهای لازم در زمینه پیوست نگاری اجتماعی در شهرداری، شورا و دانشگاه فراهم شده است تا پروژه‌های شهری پیوست‌نگاری اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

کد خبر 722835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.