ارتباط ایران و اسپانیا ریشه ۴۰۰ ساله دارد/ اصفهان می‌تواند در جذب گردشگر سرآمد باشد

سفیر اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران گفت: شهرهای اصفهان و شیراز را دوست دارم و معتقدم این دو شهر می‌توانند جزو شهرهای سرآمد در جذب گردشگر باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آن خل لوسادا فرناندز امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در دیدار با شهردار اصفهان اظهار کرد: کشور اسپانیا یکی از کشورهای جذاب برای جذب گردشگران است به‌طوری که سالانه پذیرای بیش از ۹۰ میلیون گردشگر است.

وی افزود: اسپانیا پس از کشورهای آمریکا و ایتالیا جزو سه کشور برتر در جذب گردشگر خارجی دنیا است.

سفیر اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شهرهای اصفهان و شیراز را دوست دارم و معتقدم این دو شهر می‌توانند جزو شهرهای سرآمد در جذب گردشگر باشند.

وی تاکید کرد: تنها برای حضور در نمایشگاه فرش دستباف اصفهان نیامده‌ام، بلکه علاقه‌مند هستم مراودات گردشگری ایران و اسپانیا را افزایش دهم.

لوسادا فرناندز با بیان اینکه علاقه‌مند به رونق صنعت گردشگری هستیم، گفت: امیدوارم با افزایش سطح مراودات ایران و اسپانیا شاهد حضور گردشگران اسپانیایی در این کشور باشیم، البته وظیفه دارم ارتباطات را نزدیک کنم.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان سفیر اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران به حضورم در شهر اصفهان افتخار می‌کنم و قدردان میزبانی شایسته شهرداری این کلان‌شهر هستیم و این میزبانی گرم را به وزارت امور خارجه منتقل خواهم کرد.

سفیر اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کتاب «۴۰۰ سال روابط ایران و اسپانیا» اظهار داشت: در این کتاب اشاره شده است که قرن ۱۶ میلادی یکی از اجداد من به‌عنوان اولین سفرای اسپانیا برای دیدار با شاه عباس به اصفهان سفر کرده است تا درباره موضوع عثمان‌ها با شاه عباس صحبت کند؛ آن زمان شاه عباس درگیر جنگ با عثمانی‌ها بود، از این‌رو، وی به تخت‌جمشید رفت و از آنجا بازدید کرد، سپس اولین کتاب درباره تخت جمشید نوشت و در اروپا این شاهکار را به مردم شناساند که نشان از ریشه ارتباطات دیرینه دو کشور ایران و اسپانیا دارد.

کد خبر 722571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.