تخصیص منابع برای حمایت از تولید و اشتغال پایدار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابعی را به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی برای سال آینده اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش هزینه‌ای، بند الف تبصره ۲ لایحه را به تصویب رساندند.

طبق این مصوبه، به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از روش‌های مختلف از جمله افزایش سرمایه گذاری، ارتقای بهره وری، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی، کمک به اشتغال‌های حاصل از ایجاد کسب و کارهای خرد، خانگی و کارگاه‌های خرد و کوچک با اولویت مناطق محروم و روستایی و مطالعات منظومه‌های روستایی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، منابع مالی موضوع این تبصره با تأکید بر یکپارچه سازی حمایت‌های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت استان‌های کشور و سند راهبرد ملی پیشرفت صنعتی با اولویت طرح‌های تولیدی مبتنی بر دانش بنیان و پیشران به شرح زیر تأمین و اختصاص می‌یابد.

اختصاص ۵۰ همت به هیأت امنای حساب‌های استانی پیشرفت و عدالت

نمایندگان در ادامه جلسه، اجزای بند (ب) تبصره ۲ این لایحه را به تصویب رساندند که به شرح زیر است:

۱‌. تا سی درصد (%۳۰) منابع مالی اجزای (۱) و (۲) بند الف این تبصره جهت پرداخت تسهیلات به برنامه‌های حمایت از تولید و اشتغال در سطح ملی بر اساس برنامه پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی اختصاص می‌یابد.

۲. حداقل هفتاد درصد (%۷۰) منابع مالی اجزای (۱) و (۲) بند الف این تبصره جهت پرداخت تسهیلات به برنامه‌های حمایت از تولید و اشتغال در سطح استانی با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان اختصاص می‌یابد. منابع اجزای (۶) و (۷) بند الف این تبصره مختص استان ذیربط است.

۳. معادل پانصد هزار میلیارد (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از تسهیلات موضوع جز (۸) بند الف این تبصره به طور مساوی در اختیار هیأت امنای حساب‌های استانی پیشرفت و عدالت قرار خواهد گرفت.

کد خبر 722556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.