دستگاه‌های اجرایی، امکانات تبلیغاتی خود را به هیأت بررسی تبلیغات انتخابات اعلام کنند

رئیس هیئت بررسی تبلیغات انتخابات خراسان جنوبی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید امکانات تبلیغاتی خود را به هیئت بررسی تبلیغات انتخابات اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ عباس ملکی امروز_ سه شنبه سوم بهمن_ در دومین نشست هیأت استانی بررسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طبق قانون باید امکانات تبلیغاتی دستگاه‌های اجرایی به این هیئت معرفی شوند تا این فرصت‌ها در اختیار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی متذکر شد: چنانچه دستگاهی از این موضوع تخطی کند و نسبت به معرفی ظرفیت‌های در اختیار اقدام نکند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت بررسی تبلیغات انتخابات استان اظهار داشت: این هیئت در راستای تحقق عدالت تبلیغاتی، ایجاد فضای رقابتی و ساماندهی تبلیغات انتخاباتی شکل گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه امکانات تبلیغاتی دستگاه‌ها باید به طور مساوی و عادلانه در اختیار داوطلبان قرار گیرد، تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران استان نیز فهرست مکان‌های مجاز تبلیغاتی دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی را برای تأیید نهایی به هیئت بررسی تبلیغات انتخابات اعلام کنند.

ملکی با بیان اینکه هیئت استانی بررسی تبلیغات برای نخستین بار و به منظور نظارت بر تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده، افزود: اجرای دستورالعمل هیأت اجرایی مرکزی در خصوص تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی، برنامه‌ریزی و اجرای مقررات لازم جهت برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغاتی دستگاه‌های دولتی و عمومی، مراقبت بر جرایم تبلیغاتی و نیز جلوگیری از هرگونه استفاده غیر قانونی از امکانات و اموال عمومی و دولتی و فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی غیرقانونی از سوی مسئولان و کارکنان و اعلام به مراجع صالح قضائی از وظایف این هیئت می‌باشد.

به گزارش ایمنا، فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هشت روز قبل از روز اخذ رأی (مرحله اول و دوم) آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی ادامه خواهد داشت و هرگونه اقدام خلاف موضوع فوق تخلف محسوب می‌شود.

کد خبر 722536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.