در شبی که فلسطین گل کاشت ایران با طعم صدرنشینی صعود کرد

بازی‌های پایانی گروه‌های دوم و سوم جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با برتری ایران و فلسطین و تساوی استرالیا مقابل ازبکستان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ دیدارهای سوم و پایانی مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با انجام دو بازی در گروه دوم پیگیری شد و در شرایطی که تقریباً صعود و جایگاه تیم‌ها مشخص شده بود، وضعیت سه‌تیم از گروه دوم و شرایط حضورشان در مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات قطعی شد.

استرالیا ۱ - ازبکستان ۱

تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و ازبکستان عصر امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در چارچوب سومین و آخرین بازی مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره و با قضاوت یوسوکه آراکی ژاپنی در برابر یکدیگر قرار گرفتند.

بازیکنان استرالیا در دقیقه ۱۱ توپ را از سمت چپ به روی دروازه‌ازبکستان ارسال کردند که مهاجم استرالیا توپ را با ضربه سر به تور دروازه ازبکستان چسباند اما این بازیکن در شرایط آفساید به توپ ضربه زد و گل استرالیا مردود اعلام شد.

تیم فوتبال استرالیا در دقیقه ۴۱ یک بار دیگر از سمت چپ حمله‌ای را به روی دروازه استرالیا تدارک دید که توپ در محوطه جریمه به دست مدافع ازبکستانی برخورد کرد و با دخالت کمک داور ویدئویی به سود استرالیا پنالتی اعلام شد که مارتین بویل آن را به گل تبدیل کرد تا استرالیا یک بر صفر از حریف خود پیش بیفتند.

در نیمه‌دوم تیم ملی فوتبال ازبکستان برای زدن گل تساوی‌بخش و بازگشت به بازی تلاش زیادی کرد اما موقعیت‌های این تیم به در بسته می‌خورد و یکی پس از دیگری از دست می‌رفت. با این حال ازبک‌ها در دقیقه ۷۸ بازی بالاخره توانستند توسط عزیربک تورگانبائف بازی را یک بر یک کردند.

بیشتر بخوانید: جدول حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک هشتم استرالیا و ازبکستان

سوریه ۱ - هند صفر

ادامه بازی‌های هفته سوم و پایانی دور گروهی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، تیم‌های ملی فوتبال سوریه و هند عصر امروز در دیگر دیدار همزمان گروه دوم از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه البیت شهر الخور و با سوت سیواکورن پو-اودوم به‌مصاف همدیگر رفتند.

در دقیقه ۲۶ بازیکنان سوریه از سمت راست به سمت دروازه هند حمله ور شدند و در حالی که توپ در اختیار عبدالرحمن ویس قرار داشت، سینک او را متوقف کرد و پس از آن درگیری بین این دو بازیکن رخ داد و داور به هر دو کارت زرد نشان داد. اعضای کادرفنی هند معتقد بودند که داور باید بازیکن سوریه را اخراج می‌کرد.

بازیکنان سوریه در اواخر نیمه اول باز هم چند موقعیت خطرناک روی دروازه هند ایجاد کردند اما هیچکدام سودی برای آنها نداشت تا نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد. اما در نیمه‌دوم و دقیقه ۷۶ تیم ملی فوتبال سوریه توسط عمر خربین بالاخره به گل رسید تا سومی‌اش در گروه دوم را قطعی کند. سوریه شانس این را دارد با یکی از تیم‌های اول گروه سوم یا چهارم در مرحله حذفی دیدار کند.

جدول حذفی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک هشتم استرالیا و ازبکستان و سوریه

ایران ۲ - امارات ۱

تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در چارچوب سومین و آخرین بازی گروهی خود در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی شهر آموزش مقابل تیم ملی امارات قرار گرفت‌.

در دقیقه ۲۶ پاس چیپ در عمق و استثنایی سردار آزمون از بالای سر دو مدافع امارات، در موقعیت تک به تک به مهدی طارمی رسید تا او با ضربه بغل پا دروازه خالد عیسی را باز کند.

در دقیقه ۶۵ این مسابقه، سردار آزمون با توپ‌ربایی عالی روی اشتباه خط دفاعی امارات خلق موقعیت کرد که پاس در عمق او را مهدی طارمی با شلیک دیدنی به کنج دروازه فرستاد.

دقیقه ۳+۹۰ بازی پاس در عمق تماشایی بازیکنان امارات از زمین خودی به سمت چپ زمین برای یحیی الغسانی، نفوذ سریع، سرتوپ و شوت این بازیکن دور از دستان بیرانوند تبدیل به گل اول امارات شد.

بیشتر بخوانید: جدول حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ + حریفان احتمالی مرحله یک هشتم ایران، امارات

هنگ‌کنگ صفر - فلسطین ۳

دیدارهای سوم و پایانی گروه سوم جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا نیز امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ پیگیری شد و تیم‌های ملی فوتبال هنگ‌کنگ و فلسطین از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه شهر دوحه قطر بایکدیگر رویارویی کردند.

فوتبال فلسطین موفق شد در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه با نتیجه ۳ بر صفر تیم‌ملی فوتبال هنگ‌کنگ را شکست دهد تا با ۴ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به امارات به عنوان تیم سوم گروه به احتمال زیاد به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند. گفتنی است با توجه به شکست امارات مقابل ایران، اماراتی‌ها به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد رفت و هنگ‌کنگ نیز با سه شکست متوالی به کار خود در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پایان داد.

گل اول فلسطین در دقیقه ۱۲ با ضربه سر زیبای عدی دباغ از روی سانتر ارسالی به ثمر رسید. پس از آن فلسطینی‌ها در دقیقه ۴۸ مجدداً از روی یک سانتر دیگر با ضربه سر زیبای ال قنبر به دومین گل خود دست یافتند. گل سوم فلسطین نیز در دقیقه ۶۰ پس از آنکه شوت بازیکن فلسطین به تیرک دروازه برخورد کرد با ریباند عدی دباغ به ثمر رسید.

ایران در انتظار برنده احتمالی ژاپن و کره‌جنوبی

کد خبر 722518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.