تلاش برای نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی در اهواز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به تلاش برای نوسازی هزار دستگاه تاکسی، گفت: با توجه به کمبود تاکسی در اهواز در حدود ۸۰۰۰ دستگاه و نبود مترو و کمبود اتوبوس، صحبت‌های اولیه مبنی بر تامین خودروهای تاکسی برقی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، امیر صفی‌خانی امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در حاشیه نمایشگاه شهر ایران در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: آمار سنوات قبل بیانگر آن است که اهواز در حوزه حمل‌ونقل عمومی و بخش تاکسیرانی شرایط خوبی نداشته است، به نحوی که از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر اهواز کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد.

وی افزود: به همین علت متوسط سن نوسازی دستگاه‌های تاکسی ۱۳ سال برآورد شده که فرسوده بودن خودروها و رضایت نداشتن شهروندان از وضعیت خدمات‌دهی را در پی داشته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: مهم‌ترین اقدام برای دستیابی به این مهم، اخذ تسهیلات بانکی با سودهای کم در راستای تأمین تعداد خودروهای تاکسی مورد نیاز با هدف رفاه شهروندان و تسهیلگری برای رانندگان بوده است.

صفی‌خانی با بیان اینکه وزارت کشور تسهیلاتی جهت ارائه خودروهای تاکسی به صورت صفر در نظر گرفته بود، تصریح کرد: افق‌گذاری شهردار اهواز و شورای اسلامی شهر، نوسازی حداقل ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی بوده که با همت صورت گرفته و استفاده از ظرفیت‌های موجود در دیگر ادارات و سازمان‌ها همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بخشی از نوسازی ناوگان انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود تاکسی در اهواز، حدود ۸۰۰۰ دستگاه و نبود مترو و کمبود اتوبوس، صحبت‌های اولیه مبنی بر تأمین خودروهای تاکسی برقی نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز تاکید کرد: در حال حاضر سازمان مراحل طراحی و مطالعات، ساخت یک پایانه تاکسی به نام شهید مدافع حرم سجاد باقی را در دستور کار دارد؛ همچنین طرح پرداخت آنلاین کرایه تاکسی در بیش از ۷۵۰ دستگاه تاکسی موجود از طریق کیو آر کد و اپلیکیشن «اهواز من» در حال اجرا بوده و به صورت روزانه بیش از ۱۰ هزار تراکنش در حال انجام است.

صفی‌خانی گفت: در این زمینه کمیته امداد امام خمینی (ره) مسئولیت نوسازی ۲۰۰ دستگاه را بر عهده گرفت که تا امروز نزدیک به ۹۰ دستگاه محقق شده است، همچنین شهرداری اهواز در تمام کشور و میان سایر شهرداری‌ها توانسته است بیشترین مشارکت را داشته باشد و وام را تأمین کند.

وی افزود: وام‌های دریافت شده به میزان حدود ۸۰ درصد قیمت تمام شده خودروها بوده و بازگشت آن هفت‌ساله است تا بیشترین رفاه برای رانندگان ناوگان در نظر گرفته شود.

کد خبر 722448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.