۶۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین گلستان علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: در طرح واکسیناسیون دام علیه تب برفکی یک میلیون ۶۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه تب برفکی واکسینه خواهند شد.

علی کاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان، اظهار کرد: در طرح واکسیناسیون دام علیه تب برفکی یک میلیون ۶۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه تب برفکی واکسینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه این واکسیناسیون به صورت رایگان برای مناطق محروم و عشایر اجرا می‌شود، افزود: میزان تلفات دام با این واکسیناسیون کاهش پیدا می‌کند و هزینه دام کمتر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به این مطلب که دومین مرحله واکسیناسیون پیشگیری از تب برفکی در گلستان اجرا می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که در این طرح بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک روستایی و عشایری و بالغ بر ۱۱۰ هزار رأس دام سنگین روستایی و عشایری علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

به گفته وی، در مرحله نخست ۷۹۰ هزار دام سبک و ۹۰ هزار رأس دام سنگین به صورت رایگان واکسیناسیون شدند.

کاووسی در توضیح بیماری تب برفکی گفت: این بیماری ویروسی واگیر است که منجر به خسارت اقتصادی به دامداری می‌شود که بی‌حالی، بی‌اشتهایی، زخم در ناحیه دهانی و سُم دام از علائم آن به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کانون تب برفکی در گلستان گزارش نشده و استان از حیث شیوع این بیماری جزو استان‌های پاک کشور است، افزود: اجرای این طرح از اول دی آغاز شده است و تا پایان بهمن و در صورت نیاز تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 722385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.