افزایش ۲۲ درصدی صدور پروانه ساختمانی در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری ۲۸۰۰ پروانه ساختمانی صادر شده است که این رقم ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه برنامه تلویزیونی «اصفهان من» اظهار کرد: اصفهان با بیش از هزار سال سابقه، تمدنی ماندگار است که معاونت شهرسازی و معماری اقدامات خود را در راستای حفظ استخوان‌بندی و صیانت از شهر اصفهان انجام می‌دهد و در این زمینه پیشرو و مطابق الگوی زیست شهری در چهارچوب شهرسازی، ضوابط و مقررات بافت تاریخی و توسعه حرکت می‌کنیم.

وی در ارتباط با اینکه چگونه می‌توان پیچیدگی ضوابط شهرسازی را کمتر و به رونق بافت تاریخی کمک کرد، افزود: ضوابط شهرسازی در اصفهان پیچیده نیست، بلکه ضوابط بسیار دقیق، هوشمندانه و در چهارچوب ضوابط بالادستی است؛ البته نباید فراموش کرد که در شهری تاریخی زندگی می‌کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: بعضی ضوابط و قوانین ۱۰ سال گذشته باید تغییر پیدا کند، اما این مسئله به معنای بی‌ضابطه بودن نیست، بلکه منظور تنظیم و اصلاح بعضی قوانین به سمت تکنولوژی جدید و نیاز شهر است، به نحوی که سرمایه‌گذاری بدون تغییر در چهارچوب شهر ارتقا پیدا کند.

مهدویان تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که اصفهان یک شهر تاریخی است و شهری که هویت و تمدن چندصد ساله دارد، هر اقدامی را باید در چهارچوب هویت و مبنی بر ضوابط انجام دهد و این مسئله با ضوابط سایر شهرهای کشور که این ملاحظات را ندارند، بسیار متفاوت است.

وی درباره صدور پروانه‌های ساختمانی در شهر اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری ۲۸۰۰ پروانه ساختمانی صادر شده است که این رقم ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مهدویان در مورد علل صادر نشدن پروانه ساختمانی برای بعضی از ساختمان‌های شهر اصفهان بیان کرد: یکی از دلایل این موضوع افزایش حق بیمه ساختمانی است و به‌طور معمول کسانی که درخواست پروانه ساختمانی داشتند باید بیمه پرداخت می‌کردند تا پروانه صادر شود که با طرح اصلاح قانون بیمه ساختمانی بسیاری از صدور پروانه‌ها به تأخیر افتاد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: افزایش قیمت در خدمات مهندسی و مراحل ساخت یکی از دلایل این امر بود که با هماهنگی دستگاه‌های بالادستی درصدد رفع موانع هستیم تا بتوانیم مشکلات را رفع و شاهد رشد بیشتری در روند صدور پروانه ساختمانی باشیم.

وی اضافه کرد: در حوزه بافت فرسوده نیز نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشتیم که سیاست‌گذاری‌های تشویق بر شهرسازی موجب رشد در بافت فرسوده شده است.

مهدویان در ارتباط با برنامه تلویزیونی اصفهان من گفت: رسانه پراهمیت‌ترین کانال بین مردم و مسئولان است که به‌طور طبیعی برنامه تلویزیونی «اصفهان من» در جایگاه خود با ارتباط نزدیک و چهره به چهره می‌تواند در انتقال پیام مردم به مسئولان و برعکس مؤثر باشد.

کد خبر 722343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    ایشان فرموده‌اند افزایش قیمت در خدمات مهندسی باعث به تأخیر افتادن صدور پروانه ساخت شده است. در حالیکه تعرفه خدمات مهندسی در پنج سال گذشته خیلی از تورم عقب است. چرا نظام مهندسی جوابگو نیست