تعطیلی ۲۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شیراز

رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، از تعطیلی ۲۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی کارشناسان بهداشت محیط این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای انقلاب، کمال فخر پور با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای تشدید نظارت‌های بهداشتی بر وضعیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در مناطق زیر پوشش مرکز بهداشت شهدای انقلاب، ۲۱ مرکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی به دلیل تخلفات از موازین و مقررات بهداشتی از سوی بازرسان بهداشت محیط این مرکز تعطیل شدند.

وی در این خصوص افزود: متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی باید به نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه کنترل نقاط بحرانی در مراکز عرضه و طبخ مواد غذایی از جمله رعایت زنجیره سرما و گرما در مواد غذایی، به منظور حفظ سلامت عمومی و امنیت غذایی توجه بیشتری داشته باشند.

مسؤول واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب اضافه کرد: دمای مناسب برای نگهداری مواد غذایی در یخچال صفر تا ۴ درجه سانتی گراد و در فریزر منفی ۱۸ درجه سانتی گراد است و دمای مناسب نگهداری مواد غذایی گرم تا زمان عرضه به مشتری حداقل ۶۵ درجه سانتی گراد می‌باشد؛ در حالی که بسیاری از مسمومیت‌های غذایی ناشی از نگهداری مواد غذایی در فاصله دمایی ۴ الی ۶۵ درجه سانتی گراد بیش از دو ساعت و عدم رعایت دمای پخت مواد غذایی اتفاق می‌افتد.

کیانفر ادامه داد: با توجه به شیوع مسمومیت مونو اکسید کربن در فصل پاییز و زمستان لزوم رعایت استانداردهای استفاده از وسیله گرمایشی از سوی متصدیان برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی و مسمومیت مونو اکسید کربن دو چندان است.

مسئول واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب، با اشاره به برخورد قانونی با متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت عمومی، از مردم خواست از خرید مواد غذایی از مراکز غیرمجاز و فروشندگان دوره گرد همچنین مواد غذایی فاقد مشخصات بهداشتی خودداری کنند.

کد خبر 722199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.