مسجد، امن‌ترین مکان برای حفظ ایمان است

امام جمعه کرمانشاه گفت: مسجد خانه خدا و محل عبادت است و هنگامی که جوانی در پیشگاه خداوند متعال به عبادت می‌ایستد، خداوند منان به فرشتگانش مباهات می‌کند، ما باید ایمانمان را از گزند شیاطین و نفس اماره حفظ کنیم. بنابراین انسان نیاز به خانه‌ای امن دارد و مسجد امن‌ترین مکان برای حفظ ایمان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حاج حبیب الله غفوری دوشنبه _ دوم بهمن_ در جمع جوانان اظهار کرد: مسجد خانه خدا و محل عبادت است و هنگامی که جوانی در پیشگاه خداوند متعال به عبادت می‌ایستد، خداوند منان به فرشتگانش مباهات می‌کند. ما باید ایمانمان را از گزند شیاطین و نفس اماره حفظ کنیم. بنابراین انسان نیاز به خانه‌ای امن دارد و مسجد امن‌ترین مکان برای حفظ ایمان است.

وی ادامه داد: انسان، با ایمان، عمل صالح، فضیلت‌های اخلاقی و با تلاش و مجاهدتش می‌تواند خود را به مقام قرب الهی برساند و دلیل اهمیت و برتری انسان بر سایر مخلوقات همین است. یکی از گروه‌هایی که خود را به مقام قرب الهی می‌رسانند، شهدا هستند. پس همه چیز وابسته به ایمان، فضیلت‌های اخلاقی نیکو و عمل صالح است و جمع همه این صفات می‌شود صراط مستقیم که نهایتش رضایت پروردگار است.

امام جمعه کرمانشاه با مروری‌بر لزوم حراست از میراث ماندگار شهدا اظهار داشت: مهمترین وظیفه‌ای که امروز برعهده همه ما هست این است که میراث شهدا را حفظ کنیم و بدانیم اگر امروز شهدا بودند در تمامی صحنه‌هایی که مربوط به انقلاب و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، حضور پیدا می‌کردند. آنچه که در پیش رو داریم انتخابات است و دشمن به‌شدت مشغول تبلیغ است که جامعه ما، به‌خصوص جوانان ما، را دلسرد و ناامید کند.

وی با یادآوری اهمیت و برکت صبر و استقامت، عنوان کرد: خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) فرمود: «ای پیامبر اگر می‌خواهی موفق شوی باید هم خودت استقامت کنی و هم کسانی که همراه تو هستند» و امروز می‌بینیم که جبهه مقاومت با استقامت خود در حال پیروزی بر دشمنانی مثل آمریکا و استکبار جهانی است. این همان راهی است که شهید حاج قاسم سلیمانی (اعلی الله مقامه) و سایر شهدای عزیز برای ما ترسیم کردند و به‌فضل الهی طولی نخواهد کشید که پیروزی اسلام بر کفر جهانی را در همه صحنه‌ها جشن بگیریم و نسل زمینه‌ساز ظهور حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشیم.

کد خبر 722197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.