ضرورت مشارکت تمام دستگاه‌های استان قم در فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند

رئیس کارگروه مدیریت پسماند استان قم حضور دستگاه‌ها و نهادهای استانی را در راستای ایجاد برنامه جامع و مشترک در حوزه ترویج فرهنگ مدیریت پسماند، ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، ابراهیم معتمدی امروز _دوشنبه دوم بهمن_ در نخستین جلسه کمیته آموزش و فرهنگ‌سازی ذیل کارگروه مدیریت پسماند استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، ماهیت جلسات فرهنگی را کارشناسانه دانست و اظهار کرد: جلسات فرهنگی با موضوعات تخصصی نظیر مدیریت پسماند، باید با حضور افراد علاقه‌مند به محیط زیست و دغدغه‌مندان این حوزه برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت تهیه برنامه جامع مشترک در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست و مدیریت پسماند افزود: محتوای مورد نیاز، ابزارهای مناسب و گروه‌های هدف بر اساس این برنامه جامع تنظیم می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس کارگروه مدیریت پسماند استان قم خاطرنشان کرد: ضروری است در این برنامه جامع، وظایف سازمان‌های مرتبط تعریف و با همکاری تمام آن‌ها، بسته فرهنگی آموزشی تهیه شود.

معتمدی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی با موضوع مدیریت پسماند نیاز است هر سازمانی بر اساس وظایف و مسئولیت‌های موجود حضور پیدا کند، اضافه کرد: ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادها در حوزه فرهنگی و آگاه‌سازی مشخص است و باید از این بسترها به‌درستی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ مدیریت پسماند نیازمند شناسایی ظرفیت‌ها و تجربیات متفاوت بوده و ضروری است برنامه‌های اجرایی شاخص در این حوزه شناسایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه فرایندی که در تمام دنیا با آن مواجه هستیم، مصرف‌گرایی و تولید انبوه است، گفت: در حوزه تبدیل مواد بازیافتی باید برنامه‌های مناسبی تعریف و اجرایی شود.

معتمدی موضوع بحث مشارکت خانواده در طرح تفکیک پسماند از مبدا و مباحث اقتصادی را نیازمند بازنگری و ارائه مدل مناسب عنوان کرد.

کد خبر 722071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.