مجموعه داشته‌های استان کرمانشاه در اختیار حوزه تعلیم و تربیت و معلمان قرار گیرد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کسب رتبه برتر توسط شورای آموزش و پرورش استان در کشور مرهون تلاش جمعی است، گفت: مرجعیت معلم باید روز به روز در جامعه رشد یابد و مجموعه داشته‌های استان در اختیار حوزه تعلیم و تربیت و معلمان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _یکشنبه، یکم بهمن_ در نشست سالانه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تبریک و تسلیت شهادت جمعی از مدافعان حریم ولایت اظهار داشت: این شهدا در عرصه دفاع از حریم، جان، مال و آبروی مسلمانان جانفشانی کردند و به لطف الهی به زودی شاهد پیروزی مردم مظلوم فلسطین و نابودی اسرائیل خواهیم بود.

وی با تبریک کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان در کشور، افزود: به طور یقین این موفقیت مرهون تلاش و زحمات همه دست‌اندرکاران در سطوح مختلف از جمله معلمان، مدیران، بخشداران، فرمانداران و … بوده و امیدواریم این روند موفقیت ادامه‌دار باشد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کسب رتبه برتر در میان تمامی استان‌ها حتماً وظیفه ما را بیشتر می‌کند که باید آن را به عنوان یک گام بزرگ، اما در مسیر پیشرفت و حرکت تلقی کرد تا روز به روز شاهد موفقیت و پیشرفت در تعلیم و تربیت باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در نگاه واقعی و شدنی باید برای جهانی بهتر سرمایه‌گذاری کرد، گفت: چه بسا در نقطه نقطه استان ما دانش‌آموزانی با همراهی معلمان رشد کنند که سرنوشت جهانی را به سمت خیر و صلاح تغییر دهند و اثرگذاری خوبی را در سرنوشت خود و آیندگان رقم بزنند.

صحرایی خاطرنشان کرد: آنچه در نظام تعلیم و تربیت به عنوان یک وظیفه و رسالت مقرر شده است کمک همه جانبه برای رشد و تعالی فطرت پاک کودکان و نوجوانان است، ضمن اینکه نکته برجسته و متمایزکننده‌ای که نظام تعلیم و تربیت اسلامی نسبت به مکاتب مختلف دارد، این است که پایه تربیت بر مبنای فطرت الهی است و ارکان این نظام تربیتی بر اساس مکتب اسلامی باید فطرتی باشد که خداوند متعال انسان را برای آن خلق کرد.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزی که امروز در کلاس درس می‌نشیند یک صفحه خالی و بی‌زمینه نیست، بلکه خداوند متعال این مخلوق را بر اساس فطرتی مانند خیرخواهی، تعالی‌جویی و … خلق کرده که باید پایه تمام تلاش‌های ما باشد.

استاندار کرمانشاه با تصریح اینکه دانش‌آموز سرمایه بی‌بدیل جامعه اسلامی است و باید نظام تعلیم و تربیت ما آن را بر مبنای شر ستیزی و خیرخواهی تربیت کند و این مهم باید پایه تمام اقدامات ما باشد، ادامه داد: لازمه انجام این رسالت بزرگ مجموعه‌ای از مقدمات و ارکان است که مهم‌ترین آن مسئله جایگاه معلم است و باید تلاش کرد روز به روز مرجعیت معلم در جامعه رشد پیدا کند و اگر به این ساحت توجه داشته باشیم، در سال‌های آتی شاهد رشد شأن و جایگاه معلم خواهیم بود که قطعاً برخی ابعاد آن ناظر بر مسائل مادی و مالی است، اما بعد مهم آن اشراف و توجه به این مسئله به وسیله خود دستگاه تعلیم و تربیت است.

مجموعه داشته‌های استان کرمانشاه در اختیار حوزه تعلیم و تربیت و معلمان قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه در نظام تربیتی اسلامی در چگونگی سلوک معلمان الگوی روشنی داریم، عنوان کرد: در سنت تاریخی کشور ما معلمان با مکاتب اسلامی همراه بودند و برای سلوک فردی، اجتماعی معلم الگویی وجود داشته است.

صحرایی گفت: بخشی از مرجعیت به دانش‌افزایی معلمان بازمی گردد که باید جامعه معلمین کرمانشاه روز به روز برنامه‌های دانش‌افزایی معین داشته باشند و اگر بخواهیم مرجعیت معلمان در جامعه مستحکم شود، معلم باید در ابعاد تعالی‌جویانه خود پیشرو و پیشگام باشد؛ در فضای دانشی، مهارتی، اخلاقی و … معلم باید پیشرو باشد و همه برای مرجعیت و شأن والای معلم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه به ارکان محکمی برای استحکام و ثبات نیاز دارد که از مقدمات مهم جامعه معلمان هستند، تصریح کرد: در مجموعه اداری استان باید به این مهم کمک شود و همه ادارات و سازمان‌ها موظف هستند این بحث مهم و راهبردی را پیگیری کنند و آن را صرفاً به مباحث مالی تقلیل ندهند.

استاندار کرمانشاه گفت: در گام بعدی برای خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان بدون تعارف و اغراق باید تلاش شود مجموعه فعالیت‌های دستگاه رسمی استان در دانش‌آموزی و مهارت‌آموزی در طراز و سطح برتر ممکن حرکت کند.

وی ابراز داشت: همکاران در فضای تعلیم و تربیت استان در کشور توانسته‌اند در تراز خوب رتبه برتر را کسب کنند و از امروز باید این طراز را نگه داشت و در نقطه نقطه استان تلاش مضاعف شود تا عمق اثرگذاری نظام تعلیم و تربیت در دانش مهارتی و مهارت‌آموزی دیده شود و دانش آموزان عمیق فراگیرند و مهارت‌های لازم را بیاموزند.

صحرایی با تاکید بر امکان استفاده بهتر از ظرفیت‌های استان برای تحقق اهداف گفت: مجموعه داشته‌های استان باید در اختیار تعلیم و تربیت قرار گیرد و هر چه داریم باید در اختیار معلمان باشد، دو طرف این تعامل باید مسئله را جدی بگیرند؛ بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها موظف هستند برای رشد و تعالی نسل آینده همه امکانات لازم را فراهم کنند.

وی افزود: در نظام تعلیم و تربیت، خود را برای مهارت‌آموزی بهتر موظف می‌دانیم تا به اهداف ارزشمند نظام تربیت و تعلیم اسلامی دست یابیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: همکاران در آموزش و پرورش متمرکز به مواد قانونی مرتبط به این سازمان شوند و آن‌ها را بدون هر گونه کوتاهی رصد کنند؛ تمام روال‌های قانونی برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف رصد و پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه ستاد آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت عمرانی به لحاظ ارتباط با شهرداری‌ها، فرمانداری دنبال‌کننده رصدهای قانونی که باید به دست آموزش و پرورش برسد، به طور جدی پیگیری کنند و این مهم قسمتی از نظام ارزیابی مدیران استان قرار گیرد و به عنوان یک مصوبه نهایی لحاظ شود.

صحرایی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: تا یک ماه آینده یک درگاه مهم برای ورود به فضای مطلوب دیگری داریم، جامعه باید از معلم یاد بگیرد که سرنوشت خودمان را خود رقم بزنیم، حرکت جامعه با عدم شرکت در انتخابات متوقف نخواهد شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه جامعه تعلیم و تربیت در ایجاد حس مسئولیت و مشارکت موظف به تکلیف عقلی، شرعی و قانونی است، گفت: بیش از هر کسی به عنوان معلم باید مسئولیت‌پذیری خود را نشان دهیم و به دانش‌آموزان آن را آموزش دهیم؛ امروز به برکت انقلاب اسلامی و کرامتی که به ما داده است نماینده مجلس، رئیس جمهور و رهبر انقلاب را مردم تعیین می‌کنند، لذا باید از این فرصت استفاده کرد.

کد خبر 721947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مبیناکریمی کلاس چهارم دبستان تربیت سنقر IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    معلم خانم طیبه عبدلی خیلی خوب