پایان اجرای «پویش سلامت» در زاهدان با پیشرفت ۶۵ درصد

رئیس مرکز بهداشت زاهدان از پایان اجرای «پویش سلامت» در زاهدان با پیشرفت ۶۵ درصد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، فریبرز راشدی اظهار کرد: پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر عامل مؤثری در ارتقای شاخص‌های سلامت در سطح جامعه بوده و موجب جلوگیری از وقوع طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها به ویژه نارسایی‌های قلبی-عروقی، کلیوی و دیابت می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون بالا با عنوان «پویش سلامت» یکی از فعالیت‌های مهم نظام سلامت در سالیان اخیر است.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان افزود: با تلاش ستودنی جمع کثیری از کارکنان در مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت اعم از پزشکان، پرستاران، مراقبان سلامت، بهورزان و کارشناسان ستادی طی دو ماه گذشته این طرح در مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت زاهدان با موفقیت اجرا شد.

وی گفت: از جمعیت هدف بیش از ۴۹۰ هزار نفری این طرح حدود ۳۱۹ هزار نفر در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت و یا با حضور کارشناسان در ادارات، ارگان‌ها و اماکن عمومی و تجمعات مورد سنجش فشار و قند خون قرار گرفتند.

راشدی تصریح کرد: موارد مشکوک به فشارخون شناسایی شده چهار هزار و ۴۸۰ نفر و موارد مشکوک به ابتلاء به دیابت هزار و ۶۴۰ نفر بوده که ضمن ارائه آموزش‌های لازم به منظور دریافت خدمات درمانی و پیگیری بیشتر به متخصص مربوطه ارجاع شدند.

وی ادامه داد: همچنین در جریان این پویش ۱۱ درصد موارد غربالگری شده مبتلا به چاقی و ۲۳ درصد هم با اضافه وزن تشخیص داده شدند.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان خاطرنشان کرد: با وجود برخی محدودیت‌ها در روزهای ابتدایی، اما با تلاش مسئولانه تمامی دست‌اندرکاران، موفق به اجرای مطلوب این پویش در سطح شهرستان زاهدان بوده و امیدواریم در آینده برکات اجرای طرح در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در استان را شاهد باشیم.

کد خبر 721913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.