نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار شهرداری یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت بهبود زیرساخت‌ها و افزایش استفاده شهروندان از حمل و نقل همگانی از جمله تاکسی همواره در دستور کار سازمان حمل و نقل شهرداری قرار دارد، به طوری که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ دستگاه تاکسی در حال نوسازی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، عزیزالله سیفی اظهار کرد: با مصوبه شورای ششم و اختصاص وام کم‌بهره، میانگین عمر تاکسی‌های شهر در سال ۱۴۰۰، دوازده سال و ۶ ماه بود که به ۱۰ سال کاهش یافت و قرار است با حمایت شورای شهر و اختصاص وام کم‌بهره میانگین عمر تاکسی‌ها به ۹ سال کاهش و نوسازی شود.

وی ادامه داد: همچنین ۹۰۰ دستگاه مینی‌بوس با مدیریت ۲۹ مؤسسه مینی‌بوسرانی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: با هدف استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک، ۳ هزار کارت‌های رایگان شهروندی ویژه دانش‌آموزان در مدارس شهر یزد از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: باید در جهت جایگزینی حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی اقدامات بیشتری انجام شود، چراکه خودروهای تک سرنشین به عنوان معضلی برای ترافیک و هوای شهر یزد است.

سیفی گفت: اقدام دیگر، ترویج پیاده‌روی است که ضمن کاهش آلودگی هوا باعث سلامت شهروندان نیز می‌شود و در صورت مسافت بیشتر می‌توان از دوچرخه استفاده کرد، همچنین کاشت درخت و گسترش فضای سبز نیز از دیگر اقداماتی است که در یزد به ویژه در این دوره توجه بیشتری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن گرامیداشت هفته هوای پاک، افزود: ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک و این هفته به همین نام، نامگذاری شده و همه در این راستا وظیفه داریم، بخشی از آن وظیفه شهرداری‌ها است که جایگزینی حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری مثل اتوبوس باید اقدام شده و حمل و نقل عمومی جای خودروهایی شهری را بگیرد.

کد خبر 721886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.