خواهان تسریع در اجرای طرح جامعیت برای مرز خسروی هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: طرح جامعیت یکی از مهمترین مباحثی بود که برای مرز خسروی مورد پیگیری قرار گرفت و خواسته ما برای مرز خسروی اجرای این طرح خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محسن کوشش‌تبار ظهر یکشنبه _ اول بهمن ماه طی سفر دو روزه خود به استان کرمانشاه در بازدید از مرز خسروی و بررسی روند چگونگی صادرات و مشکلات موجود در این مرز، اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز خسروی یکی از بهترین و قدیمی‌ترین مرزهای کشور در حوزه صادرات است در دولت سیزدهم توجه به سیاست همسایگی و دیپلماسی اقتصادی با محوریت همسایگان مورد توجه است.

وی با تاکید بر اینکه کشور عراق مهمترین طرف تجاری ایران در صادرات و مبادلات است، افزود: در چند وقت اخیر در زمینه مبادلات برنامه ریزی‌های خوبی انجام گرفته و با این وجود امروز در سه مسئله مهم این مرز برای ارتقا، بهبود و تسریع در روند صادرات باید اهتمام جدی ورزید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: طرح جامعیت یکی از مهمترین مباحثی بود که برای مرز خسروی مورد پیگیری قرار گرفت و خواسته ما برای مرز خسروی اجرای این طرح خواهد بود.

کوشش‌تبار با بیان اینکه تردد و ارباب رجوع بالایی به این مرز مراجعه دارند، خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز سنجی‌های انجام گرفته از سوی مسئولان استانی و مدیرکل گمرک یکی از الزامات و نیازهای این مرز تبدیل ساختار گمرک خسروی از اداره به اداره کل است چرا که روزانه در مسیر رفت و برگشت بیش از ۶۰۰ دستگاه کامیون در مرز خسروی تردد دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در حال رقابت با سایر مرزها در تردد و صادرات هستیم برای ما پذیرفته نیست که برخی موانع سدی بر راه ارتقا، پیشرفت و انجام صادرات در زمان مناسب باشد بنابراین یکی دیگر از این اقدامات مهم دیگر که در استان تهران به طور جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت راه اندازی آزمایشگاه استاندارد برای این مرز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تاکید به به‌کارگیری بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری، عنوان کرد: راه‌اندازی دستگاه‌های ایکس ری در مرز خسروی یکی از نمونه‌های موفقی بود که پیگیری شده است و اکنون در حال رایزنی و هماهنگی برای خریداری این دستگاه‌ها هستیم.

کد خبر 721857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.