ورود سامانه بارشی از فردا به آذربایجان‌ شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز دوشنبه با گذر امواج تراز میانی جو، سامانه بارشی به استان بازمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر ظهر امروز _یکشنبه یکم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، فعالیت متناوب این سامانه بارشی تا شب چهارشنبه در استان ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه از روز سه‌شنبه دمای هوا استان به صورت محسوس کاهش پیدا می‌کند، افزود: فعالیت این سامانه موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید، بارش برف و باران و مه می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی، آب‌گرفتگی معابر، مه‌گرفتگی، سقوط بهمن و کولاک برف وجود دارد، بنابراین رانندگان، مسافران و کوهنوردان از رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

امیدفر، خواستار احتیاط در ترددهای جاده‌ای به‌ویژه در مناطق کوهستانی، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، آمادگی برای نمک‌پاشی و برف‌روبی، اطمینان از سلامت فنی خودروها برای رفتن به مناطق کوهستانی و همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم شد.

وی تاکید کرد: با توجه به وزش تندبادهای لحظه‌ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد، بر این اساس محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

کد خبر 721807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.