رضایت صحرائی از نتایج کاهش بازماندگان از تحصیل و توانمندسازی معلمان ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه آموزش و تحقق هویت ملی با نمادهایی مانند پرچم و یا سرود ملی باید در مدارس به صورت ویژه مورد تاکید قرار گیرد، گفت: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل از جمله مواردی است که با تلاش بسیار،

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش رضامراد صحرایی در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز و معلم حادثه کرمان اظهار کرد: دشمن می‌داند که جریان و مکتب انقلاب اسلامی که ملت ایران رهروی آن هستند، شهادت را هدیه الهی و جایگاهی والا می‌داند.

وی افزود: مسیر اقتدار هر کشوری از مدرسه‌های آن کشور می‌گذرد و قد و قواره هر کشور نیز از مدرسه‌های آن نمایان می‌شود، در نتیجه هر اندازه مدارس باشکوه‌تری در کشور وجود داشته باشد، نظام تعلیم و تربیت نیز شکوه والاتر و در نهایت کشوری آبادتر خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار مدرسه قوی، ایران قوی، گفت: مدرسه قوی، ایران قوی شعاری است که معنای آن رشد نظام تعلیم و تربیت کشور در تمام ابعاد و پس از آن پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ارتقای کشور در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر موارد وابسته به رشد مدرسه و تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدرسه قوی است.

صحرایی خاطرنشان کرد: اصلی‌ ترین مؤلفه‌های مدرسه قوی، دانش‌آموز، معلم، مدیر و پس از آن محتوا است که باید مورد توجه باشد و یک اصل اساسی را باید اشاره کرد و آن معلم است که آینده را می‌سازد در نتیجه می‌توان گفت معلم هم مسئله و هم راه حل آن است، ساختن این نگاه و باور برای مردم و مسئولان که تحقق اهداف کلان کشور در آموزش و پرورش و مدرسه رقم می‌خورد وظیفه مهمی است که باید با برنامه صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ ریزی برای برنامه‌های تحولی، اضافه کرد: در ارتباط با مسائل باید یا ایجابی، اصلاحی و یا تحولی عمل کرد. تشخیص مطلوب اینکه چه سیاستی باید نسبت به برنامه‌ها و مسائل در نظر گرفت برای مدیران اهمیت دارد و در این قائده اصلاح باید زمان و صبوری را مدنظر داشت، اتحاد، انسجام و همبستگی در نظام تعلیم و تربیت ضروری است تا به یک یگانی در آموزش و پرورش رسید و این یگانی و یکی شدن بسیاری از مسائل آموزش و پرورش را حل می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح‌های تحولی صورت گرفته در معاونت آموزش ابتدایی گفت: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل از جمله مواردی است که با تلاش بسیار، نتایج مطلوبی داشته است.

وی با اشاره به گروه‌های آموزشی و دبیرخانه‌های تخصصی افزود: دبیرخانه‌های آموزشی بسیار مورد تاکید است و حضور گروه‌های آموزشی در مدارس یک نیاز اساسی است و ارتباط مطلوب این گروه‌ها اهمیت دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

صحرایی در خصوص به مؤلفه‌های هویت ملی اظهار کرد: آموزش و تحقق هویت ملی با نمادهایی مثل پرچم و یا سرود ملی باید در مدارس به صورت ویژه مورد تاکید قرار گیرد.

کد خبر 721805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.