تلاش برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم

دادستان کل کشور با بیان اینکه جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حال برگزاری است، گفت: در این جلسات که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود، تلاش بر این است که از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری شود تا شاهد یک انتخابات پرشور و نشاط و سالم باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه‌قضاییه، حجت‌الاسلام محمد موحدی در نشست ضابطان قضائی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در شورای نگهبان و نهادهای درگیر امر انتخابات تلاش‌های بسیاری در حال انجام است تا انتخابات یازدهم اسفند هرچه باشکوه‌تر برگزار شود، امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتخابات پیش‌رو با سلامت و امنیت بالایی برگزار شده و صحنه دیگری از اقتدار نظام جمهوری اسلامی به نمایش درآید.

وی افزود: همه ما باید در این رابطه تلاش کنیم و اجازه ندهیم هیچ‌گونه شائبه‌ای در برگزاری باشکوه انتخابات به وجود آید، دشمن همچون گذشته برنامه دارد تا مردممان در صحنه انتخابات حضور پررنگی نداشته باشند و در این رابطه طراحی‌ها و هزینه‌های بسیاری انجام داده است و خواهد داد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در مرکز، استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت مرتب و منظم در حال برگزاری است، گفت: در این جلسات که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود تلاش بر این است که از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری شود تا شاهد یک انتخابات پرشور و نشاط و سالم باشیم.

وی در ادامه خطاب به ضابطان قضائی عنوان کرد: دستورالعمل‌های لازم برای ضابطان قضائی انتخابات پیش‌رو آماده و تاکید شده است که ضابطان در صورت بروز جرم و تخلف چه اقداماتی انجام را دهند.

حجت‌الاسلام موحدی تصریح کرد: ضابطان خاص باید به ضابطان عام گزارش‌های خود را بدهند و آن‌ها در ارتباط با قاضی کشیک به پیگیری جرم و تخلف صورت گرفته بپردازند.

وی با اشاره به موضوع «جهاد تبیین» گفت: موضوع جهاد تبیین از جمله مسائلی است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته که نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه تبیین است؛ بنابراین بر همه لازم است در هر جایگاه و مسئولیتی که هستند، اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای مناسبی را در راستای جهاد تبیین انجام دهند؛ از تلاش همه دستگاه‌ها به خصوص کارکنان شورای نگهبان و همکاران خود در دادستانی کل کشور قدردانی می‌کنم.

لازم به ذکر است نشست ضابطان قضائی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور دادستان کل کشور، معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، معاون سیاسی و امنیتی دادستانی کل کشور، معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور، عضو حقوقدان شورای نگهبان و دادستان عمومی و انقلاب تهران در سالن اجتماعات شورای نگهبان برگزار شد.

کد خبر 721762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.