ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در نوبت صحن علنی

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش، گفت: طرح ساماندهی جذب نیروهای آموزش و پرورش در دستور کار صحن مجلس بوده و در نوبت بررسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد وحیدی امشب _ جمعه بیست و نهم دی_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: صنعت کشاورزی به عنوان محور توسعه خراسان شمالی است که خشکسالی‌های اخیر باعث شده چشم انداز مثبتی نداشته باشد.

وی افزود: بانک‌های استان از طریق تسهیلات می‌توانند توسعه کشاورزی استان‌ها را رقم بزنند که تاکنون چنین اتفاقاتی نیفتاده است.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعامل بین نمایندگان و ارتباطات سطوح ملی باعث اخذ ماده ۲۳ برای برخی پروژه‌ها شده است.

وی افزود: خراسان شمالی در حوزه اعتبارات استانی رتبه ۱۸ را دارد اما در حوزه اعتبارات ملی جایگاه خوبی نداریم.

وحیدی جذب اعتبارات از ردیف‌های جدید برای محرومیت زدایی را از محورهای اصلی مجلس یازدهم دانست و گفت: دولت سیزدهم نگاه مثبتی در حوزه تقسیمات کشوری دارد؛ در ایران تقسیمات کشوری مقدم بر پیشرفت شده است؛ به عنوان نمونه زمانی که جزو خراسان بزرگ بودیم به عنوان استان‌های برخوردار محسوب می‌شدیم اما پس از تقسیم جزو استان‌های محروم شدیم.

وی در ادامه به شاخص‌های زیرساختی استان اشاره داشت و افزود: توسعه شهرک‌های اقتصادی در نقاط محروم استان می‌تواند باعث جذب سرمایه گذار و ارتقا شاخص‌ها شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش گفت: طرح ساماندهی جذب نیروهای آموزش و پرورش در دستور کار صحن مجلس بوده و در نوبت بررسی است.

وی به تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت نیز اشاره کرد و افزود: کوچک سازی دولت با شعار اتفاق نمی‌افتد لذا اکنون نیروهای شرکتی در دولت بوده و بعضاً بار مالی بیشتری به دولت تحمیل می‌کنند اما شرکت‌های وابسته سود می‌برند.

بانک‌های خصوصی مصوبه شورای اقتصاد را رعایت نمی‌کنند

وحیدی در ادامه با اشاره به برداشت از معدن تاش اشاره داشت و گفت: ۲۷۰ صفحه گزارش در خصوص عدم ضرر برداشت از این معدن به نهادهای مربوط ارائه دادیم و حال این معدن با نگاه مثبت دولت راه‌اندازی خواهد شد هر چند عده‌ای از استان به روستای تاش رفتند تا نگذراند این اتفاق رقم بخورد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به عدم عملکرد مطلوب بانک‌های خصوصی در اجرای تکالیف قانونی خود، گفت: بانک‌های خصوصی بر خلاف مصوبه شورای اقتصاد، منابع خود را از استان خارج می‌کنند و در پرداخت تسهیلات همراهی ندارند لذا بانک مرکزی بناست عملکرد این بانک‌ها را بررسی کرده و با بانک‌هایی که در استان‌های محروم عملکرد ضعیف داشتند، برخورد شود.

مدیران عملکرد مناسبی در حوزه فرودگاه نداشتند

وحیدی تصریح کرد: اگر مدیران استانی عملکرد بهتری داشتند، تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد بیشتر بود زیرا این فرودگاه ظرفیت ۱۴ پرواز در روز را دارد؛ البته مشکلات هواپیمایی کشور نیز مزید بر علت است.

وی افزود: عدم وجود پرواز ورود وزرا به استان را کاهش داده و وزرا با سختی زیاد وارد استان می‌شوند.

نماینده بجنورد در مجلس در ادامه استفاده از مرز را مرز را یک فرصت اقتصادی برای استان دانست و تشریح کرد: اقدامات دولت رئیسی در ارتباط با کشور ترکمنستان بسیار مثبت بودن در حالی که پیش از آن در این حوزه با چالش مواجه بودیم.

وی افزود: ایجاد گذرگاه مرزی در خراسان شمالی باید ترانزیتی باشد و نباید به احداث بازارچه مرزی اکتفا کرد اما علی رغم نظر دو دولت برای بازگشایی گذرگاه، همچنان زمان بازگشایی مشخص نیست.

کد خبر 721359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.