حضور آگاهانه مردم در انتخابات، مشارکت در سرنوشت کشور است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: چنانچه بتوان با انتخاب درست و آگاهانه، از ضعف‌های مجلس کاست و بر قوت‌های آن افزود، قطعاً مسیر پیشرفت ایران در لایه‌ی قانونگذاری و نظارت با سرعت و سهولت بیشتری طی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز _بیست و نهم دی_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهارکرد: شرکت در انتخابات، وظیفه اسلامی، ملی، سیاسی و اخلاقی است و آحاد ملت باید بدانند آنچه بکارند، درو می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید با مشارکت هدفمند مجلسی منسجم و قدرتمند را رقم زد، افزود: فرصت انتخابات پیش‌رو به عنوان یکی از محوری‌ترین نقاط سرمایه‌ساز و در جایگاه یکی از مؤثرترین ابزارهای حضور شهروندان، از اهمیت وافری برخوردار است.

امام جمعه اراک با اشاره به دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری در هفته گذشته تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار، حضور مردم در نظام اسلامی را یک اصل معرفی کرد.

وی افزود: بر همگان روشن است که در نظام مقدس ما، مجلس شورای اسلامی چه جایگاه رفیع و نقش سرنوشت‌سازی دارد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: چنانچه بتوان با انتخاب درست و آگاهانه، از ضعف‌های مجلس کاست و بر قوت‌های آن افزود، قطعاً مسیر پیشرفت ایران در لایه قانونگذاری و نظارت، با سرعت و سهولت بیشتری طی خواهد شد.

وی گفت: کشور در شرایط حاضر به مجلسی انقلابی و بصیر محتاج است که با حضور انسان‌های متخصص، خودساخته و جهادی بتواند در شناسایی مسائل مهم کشور به درستی عمل کند و ریل‌های ناصحیح و ناصواب را ترمیم و روش‌های مبتکرانه جدیدی را در مدیریت کشور پایه‌گذاری کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اهمیت مجلس خبرگان رهبری هم به عنوان رکن تعیین‌کننده رهبری انقلاب اسلامی قابل توجه است.

وی اظهارکرد: نامزدهای نمایندگان مجلس باید خواهان رفاه عمومی مردم باشند و از اسراف، جوسازی و وعده‌های دروغین پرهیز کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه مردم از مسئولان انتظار دارند که به وعده‌های خود را جامه عمل بپوشانند، افزود: باید استانداری و دستگاه‌های مربوطه در تکمیل هر چه سریع‌تر طرح بیمارستان ولیعصر (عج) اراک و مسکن ۸۱۰۰ واحدی اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: لازم است مسئولان برای کاهش آلودگی هوا تلاش ویژه داشته باشند و فیلتراسیون نیروگاه را با جدیت پیگیری کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ماه رجب از ارزش بالایی برخوردار است، گفت: آماده‌سازی اخلاقی، رفتاری و شخصی در ماه رجب به ویژه در ایام اعتکاف برای ورود موفق به ماه مبارک رمضان نقش مؤثری دارد.

وی تاکید کرد: حضور گسترده و چشمگیر معتکفین در مساجد حرکت فرهنگی اثرگذار برای ارتقا فرهنگ دینی و نهادنیه شدن روحیه معنوی در جامعه است.

کد خبر 721320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.