حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است

امام جمعه سنندج گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد تا برای آیندگان این گنجینه ارزشمند حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی امروز _جمعه بیست‌ونهم دی_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: هفته گذشته حدود ۹۵۰ نفر از علما و روحانیون سراسر کشور با مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی دیدارهایی داشتند که در این دیدارها مسائل و مطالبات بسیاری مطرح شد و سخنان رهبری و رئیس‌جمهور نیز حاوی نکات بسیار با اهمیت و قابل توجهی بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره به خدمت و تعامل با مردم تاکید داشتند و از مسئولان خواستند که مطالبات مردم را جدی بگیرند.

امام جمعه سنندج ادامه داد: ضرورت رعایت عدالت و احقاق حقوق عامه، دیدار مسئولان با مردم برای شنیدن مسائل و مشکلات آنها، اهمیت شرکت مدیران در نماز جمعه، بررسی آخرین تحولات غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از دیگر مواردی بود که مقام معظم رهبری در مورد آنها نکاتی را مطرح کردند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: از جمله مهمترین نکاتی نیز که آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به آنها اشاره کردند اهمیت تقویت مصلاهای نماز جمعه و اختصاص بخشی از درآمدهای مناطق آزاد و تجاری به خود استان‌های مرزی جهت رفع محرومیت‌های آن استان‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید برای رفع مسائل و مشکلات مردم تلاش کنند و خدمت به مردم به ویژه ایتام و نیازمندان را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

امام جمعه سنندج به اهمیت حفاظت از محیط زیست نیز تاکید کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست و به صورت ویژه آب و خاکی که بر روی آن زندگی می‌کنیم امری ضروری بوده که همواره در دین مبین اسلام نیز به اهمیت این مسئله اشاره شده است.

ماموستا رستمی تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد تا برای آیندگان این گنجینه ارزشمند حفظ شود.

کد خبر 721287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.