احداث نخستین پل کابلی عابر پیاده در تبریز / افتتاح سایت تخلیه نخاله کرمانشاه پس از ۲۰ سال

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "پروژه‌های ساماندهی هسته مرکزی شهر قم شتاب گرفت"، "عزم جمعی برای کاهش آلودگی هوای اراک / مازوت‌سوزی نیروگاه شازند متوقف می‌شود؟ "، " "نخستین پل کابلی عابر پیاده در تبریز احداث می‌شود"، "شهردار جدید کرمان معرفی شد"، "شهرداری اراک پیگیر خرید اتوبوس‌های برقی است"، "تلاش در راستای برگزاری انتخابات پرشور از وظایف اصلی مدیریت شهری ارومیه است"، "سایت تخلیه نخاله ساختمانی کرمانشاه پس از ۲۰ سال افتتاح شد"، "زنده‌گیری و جمع‌آوری ۱۱۵۳ قلاده سگ در اراک"، "پروژه زندیه شیراز یک سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است"،
"۱۲۵ هزار تن آسفالت تولید و در معابر شهری اراک پخش شده است" از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

پروژه‌های ساماندهی هسته مرکزی شهر قم شتاب گرفت

مجید متین‌فر شامگاه، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: تمرکز مدیریت شهری ساماندهی وضعیت هسته مرکزی شهر قم است و در آینده نزدیک شهروندان شاهد تحولات این محدوده خواهند بود.

عزم جمعی برای کاهش آلودگی هوای اراک

سال‌ها است که اراکی‌ها از تماشای آسمان پاک و لاجوردی رنگ محروم هستند یا آن را کمتر تجربه کرده‌اند، همین امر مسئولان استان را بر آن داشته تا فکری اساسی برای حل این معضل داشته باشند.

داوود قربانی، رئیس شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: با توجه به مباحث فنی مطرح شده در موضوع آلودگی هوای کلانشهر اراک، نیروگاه شازند بیشترین سهم را در این زمینه دارد.

علیرضا محمودی، شهردار اراک نیز تاکید کرد: در راستای کاهش آلودگی هوای اراک، بهبود فرآیند نیروگاه و جابه‌جایی مکانی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اراک با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی خاصی که دارد در موقعیتی قرار گرفته است که باید ملاحظات خاصی در حوزه محیط زیست این شهر اتخاذ شود.

نخستین پل کابلی عابر پیاده در تبریز احداث می‌شود

اصغر آدی‌بیگ، شهردار منطقه هفت تبریز از آغاز اجرای پل کابلی عابر گذر با لحاظ منظر شهری در ورودی اتوبان شهید کسایی خبر داد و گفت: این پل در مرحله شمع‌گذاری فونداسیون است.

شهردار جدید کرمان معرفی شد

صد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر کرمان با انتخاب محسن تویسرکانی به عنوان شهردار جدید کرمان برگزار شد.

شهرداری اراک پیگیر خرید اتوبوس‌های برقی است

علیرضا محمودی، شهردار اراک گفت: با بررسی شرکت‌های خودروسازی تولیدکننده اتوبوس‌های برقی، پیگیر برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم.

تلاش در راستای برگزاری انتخابات پرشور از وظایف اصلی مدیریت شهری ارومیه است

حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برگزاری انتخابات پرشور از اساسی‌ترین وظایف و برنامه‌های شهرداری قرار داده شود و در این زمینه شهرداری باید اقدامات لازم را در راستای تشویق مردم جهت شرکت در انتخابات انجام دهد و نباید اقداماتی انجام گیرد تا مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.

افتتاح سایت تخلیه نخاله ساختمانی کرمانشاه پس از ۲۰ سال

برومند نامداری، معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در مراسم افتتاحیه سایت نگهداری نخاله‌های ساختمانی شهر کرمانشاه که در جاده سراب نیلوفر برگزار شد، اظهار کرد: پس از ۲۰ سال پیگیری مستمر شهرداری کرمانشاه و نهایتاً با همکاری فرمانداری و برگزاری جلسات متعدد ایجاد سایت تخلیه نخاله ساختمانی مصوب شده است.

وی افزود: این سایت نخستین سایت تخلیه نخاله است که امروز افتتاح شد و اپلیکیشن آن توسط معاونت شهرسازی شهرداری کرمانشاه طراحی شده است.

زنده‌گیری و جمع‌آوری ۱۱۵۳ قلاده سگ در اراک

مهدی فدوی، رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج اظهار کرد: در کلان‌شهر اراک برای جمع‌آوری سگ‌ها از سلاح بیهوشی استفاده می‌شود و می‌توان گفت که اراک از معدود شهرهایی است که برای جمع‌آوری سگ‌ها از این ابزار استفاده می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: طی ۹ ماه سال جاری، ۱۱۵۳ قلاده سگ جمع‌آوری، عقیم‌سازی و در پناهگاه نگهداری می‌شوند.

پروژه زندیه شیراز یک سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است

علیرضا اسکندری، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در سلسله نشست‌های «روایت امید» با موضوع تشریح پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر در منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان سیاست گذاری اصلی شهرداری مد نظر قرار می‌باشد این است که اقداماتی که در منطقه تاریخی فرهنگی رقم می‌خورد بایستی نشان دهنده هویت و بافت اصیل شهر شیراز باشد.

وی اضافه کرد: پروژه زندیه یک پروژه بین‌المللی و به نوعی یک سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.

۱۲۵ هزار تن آسفالت تولید و در معابر شهری اراک پخش شده است

علیرضا محمودی، شهردار اراک در صحن علنی شورا اظهار کرد: در موضوع گلایه برخی از اعضای شورا مبنی بر کیفیت آسفالت پخش شده آن قسمت از معابر که توسط فینیشر آسفالت توزیع شده از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۵ هزار تن آسفالت تولید و در معابر شهری اراک پخش شده است.

کد خبر 721246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    در کرمانشاه نخاله های ساختمانی را هر جا که دلشان بخواهد خالی میکنند کافیست بلوار علوم پزشکی در دادگستری (الهیه) را ببینید راه عبور و مرور مردم رو با نخاله های ساختمانی تقریلا بستند و شهرداری منطقه دو با وجود تماس مردم هیچ اقدامی نمیکند دو سال است ورودی شهرک کشاورزی از سمت بلوار علوم پزشکی به محل تخلیه نخاله ها ی ساختمانی تبدیل شده .خود بنده به استانداری هم زنگ زدم ولی نخاله ها بیشتر شد😊