تحویل مزارع ۲۵ متری در باشگاه کشاورزی خرد شهری به مردم

شهردار مشهد گفت: در باشگاه کشاورزی خرد شهری، مزارع ۲۵ متری تحویل شهروندان شده که ضمن آموزش و بهره برداری از زمین ها، برکت را به سفره خود بیاورند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف در مراسم افتتاح بوستان برکت که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز در پارک شهری قرار داریم که از سال ۹۹ کلنگ‌زنی آن آغاز شده است و به عنوان یک زخم بر بدنه شهر باقی مانده بود که خوشبختانه با همت همکاران توانستیم در سال جاری این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی افزود: بوستان برکت دارای سه پارکینگ با مساحت ۱۳ هزار مترمربع و ظرفیت ۵۲۰ خودرو به همراه ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، دو زمین‌بازی کودکان، نمازخانه، زمین‌های ورزشی روباز بسکتبال، بدمینتون، فوتسال، والیبال و والیبال ساحلی است.

شهردار مشهد بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های این بوستان می‌توان به استفاده از گیاهان با مصرف کم و متوسط آب و باشگاه کشاورزی خرد شهری اشاره کرد که در این باشگاه مزارع ۲۵ متری تحویل شهروندان شده و شهروندان ضمن آموزش و بهره‌برداری از این مزارع می‌توانند برکت را به سفره خود بیاورند.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: همچنین پروژه‌های متعدد نیمه‌کاری در شهر وجود دارد که بر زمین مانده بود و در این دوره به اتمام و تحویل مردم شد که از جمله آن می‌توان به پل خلیج فارس، بولوار بصیرت، دور برگردان جانباز و استخر شهید قربانی و پارک بانوان کوه‌سنگی و وکیل‌آباد اشاره کرد.

وی اضافه کرد: البته پروژه‌های زیادی نیز در این دوره آغاز شده است که شامل بوستان ۷۳ هکتاری در شهرک شهید رجایی، تقاطع سطح سوم میدان خیام، دور برگردان دوقلو شهید فهمیده، پل دهرود و پل شهید میرزایی می‌شود، همچنین تقاطع چهار سطحی آزادگان نیز طی ماه‌های گذشته به اتمام رسیده است.

شهردار مشهد گفت: تا دهه فجر تعداد زیادی پروژه به بهره‌برداری و تعدادی به اتمام می‌رسد، همچنین در راستای آبیاری فضای سبز نیز پروژه‌ای با قرارگاه خاتم در راستای انتقال آب از تصفیه خانه پرکند آباد به میدان آزادگان، احداث مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی آب و احداث تصفیه خانه آزادی در میدان قائم با اعتبار دو هزار میلیارد تومان منعقد شده است.

قلندرشریف تصریح کرد: علاوه بر این قراردادی با تضمین و حمایت شرکت آب و فاضلاب، آبفا و آب منطقه با بخش خصوصی جهت تأمین آب مورد نیاز فضای سبز طی ۲۵ سال امضا شده است.

وی ضمن تشکر صمیمانه از حمایت‌ها و نصیحت‌های ولی فقیه استان، ادامه داد: در حوزه حمل و نقل نیاز به حمایت‌های دولت وجود داریم و دستوری که وزیر کشور امروز صبح برای افزایش اوراق مشارکت قطار شهری دادند، بسیار ارزنده بود.

شهردار مشهد اظهار کرد: سربازان ولایت همت خود را در شهرداری و شورا با حمایت استاندار خراسان‌رضوی عزم کردند تا فاز یک قطار شهری سال آینده به بهره‌برداری برسد و زائران تابستان سال‌جاری توسط سه خط قطار شهری خود را به حرم مطهر رضوی برسانند، همان‌طور که در حال حاضر حدود سه کیلومتر از شش کیلومتر توسط ساخت داخل، ریل‌گذاری شده است.

کد خبر 721192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.