مراتع گلستان جوابگوی نیاز چرای دام نیست

مدیرکل منابع طبیعی گلستان با تاکید براینکه مراتع گلستان جوابگوی نیاز دام سنتی وابسته به مرتع نیست، گفت: مراتع گلستان ظرفیت ۵۲۰ هزار دام دارند و بقیه را پشتیبانی و امور دام باید تأمین کند.

حمید سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان، اظهار کرد: پروانه چرای دام بر اساس ظرفیت مجاز مراتع و توسط کارشناسان صادر می‌شود اما در زمان ممیزی معلوم شد که بیش از دو برابر ظرفیت مجاز استان، دام در مراتع حضور داشت.

وی از وجود ۱۰۰ هزار هکتار مراتع ییلاقی در استان خبر داد و گفت: در این مراتع استان حداکثر ۱۰۰ هزار واحد دامی امکان چرا دارد.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه ظرفیت مراتع قشلاقی استان ۷۶۰ هزار هکتار است، افزود: این مراتع از گمیشان تا مراوه تپه است و ظرفیت بیش از ۴۲۰ هزار چرای واحد دامی را ندارد و در صورتی‌که دام بیشتری باشد باید دامدار علوفه دستی به دام‌ها دهد.

وی با تاکید بر اینکه مراتع گلستان جوابگوی نیاز دام سنتی وابسته به مرتع نیست، اضافه کرد: در طول سال پروژه‌های احیای مرتع داریم که با اجرای آنها می‌توان ظرفیت مراتع را تا پنج برابر افزایش داد اما اعتبارات استان به این میزان وسیع نیست تا بتوان کل ۷۶۰ مراتع استان را احیا کرده و ظرفیت چرای دام را افزایش داد.

سلامتی خاطرنشان کرد: مراتع گلستان ظرفیت ۵۲۰ هزار دام دارند و بقیه را پشتیبانی و امور دام باید تأمین کند و طبیعی است که ظرفیت مراتع اگر در شرایط خشکسالی هم نباشد جوابگوی نیاز خوراکی دام موجود در مرتع نیست و باید از خوراک دستی استفاده شود.

کد خبر 721053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.