دلیل شکایت نکردن ایران از اسرائیل به لاهه/ علی کریمی تحت پیگرد است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور فعالیت‌های علی کریمی علیه منافع ملی گفت: هر فردی اعم از اینکه تابعیت ایران یا تابعیت کشور دیگری را داشته باشد، اگر علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد، تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا، محمد دهقان صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در حاشیه جلسه هیئت دولت، در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌های علی کریمی علیه منافع ملی اظهار کرد: هر فردی چه تبعه ایران باشد یا تابعیت کشور دیگری را داشته باشد، اگر علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد، تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

دلیل شکایت نکردن ایران از اسرائیل به لاهه

دهقان درباره اقدامات حقوقی ایران در پرونده ثبت شکایت علیه رژیم صهیونیستی گفت: به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت شناسایی نکرده است در صورت شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری از سوی ایران، این شکایت رد می‌شد که به صلاح کشور نبود.

وی ادامه داد: تاکنون فقط آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دادگاه بین‌المللی شکایت کرده و ایران هم در حال آماده‌سازی متن خود برای اعلام ورود است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا از کشورهایی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند، خواسته است که شکایت خود را علیه این رژیم ثبت کنند و پس از آن ایران هم می‌تواند به عنوان کشور ثالث اعلام ورود کند.

دهقان خاطرنشان کرد: به محض ثبت شکایت آفریقای جنوبی، ایران هم متن خود را برای ورود ثالث آماده کرد و امیدواریم دیوان بین‌المللی دادگستری به وظیفه تاریخی خود عمل کند و دستور موقت برای توقف این جنایت صادر کند.

وی با بیان اینکه اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی ایران علیه جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شده است، توضیح داد: ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد داخلی و خارجی، تشکیل دادگاه شبیه‌سازی شده محاکمه نمادین رژیم صهیونیستی در اصفهان با حضور اساتید حقوق بین‌الملل و دعوت از حقوقدان‌های بین‌المللی از مهم‌ترین اقدامات ایران برای نشان دادن جنایات رژیم صهیونیستی و توقف آن است.

دهقان همچنین با اشاره به پرونده سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد گفت: از مقامات دولت قبل درباره وضعیت این فرش‌ها سوال کردیم که گفتند همه به موزه سپرده شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، تنها دو تخته از ۴۸ تخته فرش به موزه سپرده شده است و وضعیت سایر فرش‌ها معلوم نیست.

منبع: ایرنا
کد خبر 720868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.