استحکام اندیشه‌های رهبری در طول دوران‌های مختلف به اثبات رسیده است

استاندار کردستان گفت: دیدگاه‌ها و اندیشه‌های مقام معظم رهبری در طول دوران‌های مختلف هیچ تناقضی با یکدیگر نداشته و همواره کامل بوده است که این نشان از استحکام فکری ایشان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در نخستین همایش استانی اندیشه‌های قضائی رهبر معظم انقلاب که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جامعیت اندیشه و تفکر رهبری در حوزه‌های مختلف همواره وجود داشته و حتی گوشه‌هایی از شخصیت ایشان نیز که تحت شعاع مسئولیت قرار گرفته است مانع از این شده که با بسیاری از ابعاد تفکر عالی و متعالی ایشان آشنا شویم.

وی افزود: دیدگاه‌های رهبری در طول دوران‌های مختلف هیچ تناقضی با یکدیگر نداشته و همواره کامل بوده است که این نشان از استحکام فکری ایشان دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: موضوع این همایش که بر اندیشه‌های این گنجینه بزرگ متمرکز شده بسیار دارای اهمیت است زیرا در حوزه حقوق عامه و قضائی، اندیشه‌های ایشان بسیار موردتوجه بوده که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه بخش مهمی از دولت اسلامی در حوزه قضائی شکل می‌گیرد که محوریت آن تحقق عدالت در جامعه است، تصریح کرد: در نظام اسلامی سه قوا ارتباط تکاملی با همدیگر دارند و بدون تعامل و ارتباط با یکدیگر عدالت تحقق پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: ارتباط تکاملی که بین سه قوه وجود دارد باید هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا همان هدف عدالت را بهتر محقق می‌کند.

استاندار کردستان تاکید کرد: مدعی این نیستیم که نظام، جامعه و دولت ما صددرصد اسلامی است، اما ما به سمت اسلامی کردن آن پیش می‌رویم تا در نهایت به احیای تمدن اسلامی دست پیدا کنیم.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه نقش قوه قضائیه با همه دستگاه‌های زیرمجموعه خود بسیار حائز اهمیت است، گفت: طی دو سال اخیری که بنده در کردستان مشغول به خدمت هستم دستگاه قضائی تعامل و ارتباط بسیار خوبی با مجموعه دولت داشته و نهایت همکاری را اعمال کرده است.

وی افزود: استان کردستان در راستای جهش در شاخص‌های مختلف پیش رفته است که مهمترین مولفه‌ای که در این امر تأثیرگذار بوده تعامل گسترده و مطلوب و در عین حال با حفظ استقلال همه دستگاه‌ها بوده که از مهمترین آن دستگاه قضائی بوده است.

استاندار کردستان یکی از عوامل مخدوش شدن حقوق عامه را انگاره‌های ناصحیح و ذهنیت‌های ناصواب پیرامون مردم و استان کردستان دانست و اظهار کرد: برای اینکه حقوق عامه محقق شود باید این انگاره‌های ناصحیح را نسبت به مردم کردستان بزداییم.

کد خبر 720808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.