لایحه بودجه ۵۵ هزار میلیارد ریالی شهرداری یزد تقدیم شورا شد

لایحه ۵۵ هزار میلیارد ریالی شهرداری یزد برای سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به سال قبل در صدوهفتادوپنجمین جلسه علنی شورا، تقدیم شورای اسلامی شهر یزد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، صبح امروز چهارشنبه _بیست‌وهفتم دی_ در صحن علنی امروز شورای اسلامی شهر یزد، لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری یزد تقدیم شورا شد.

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این نشست با اشاره به اعتبار ۵۵ هزار میلیارد ریالی لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری یزد که امروز به این شورا تقدیم شد اظهار کرد: این لایحه بر اساس راهبردهای اساسی شورای اسلامی شهر تدوین شده است، علاوه بر این در این لایحه با نگاه به تورم موجود و شرایط اقتصادی شهروندان، برآوردهای کلی منابع و مصارف در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده در این لایحه افزود: افزایش زیادی نسبت به بودجه سال گذشته در این لایحه در نظر گرفته نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: از کل بودجه پیشنهادی بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال معادل ۲۹ درصد کل بودجه در بخش جاری و افزون بر ۳۹ هزار ریال معادل ۷۱ درصد آن در بخش عمرانی و سایر مصارف پیش‌بینی و هزینه خواهد شد.

سیفی اضافه کرد: جزئیات لایحه بودجه در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد پس از بررسی و تصویب حداکثر تا پایان بهمن سال جاری جهت اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری نگاه امیدوارانه و همراه با برنامه‌ریزی باید در اقدامات مسئولانه و خدمت به مردم باشد.

سیفی تصریح کرد: با توجه به اینکه قادر نیستیم همه نیازهای شهروندان را تأمین کنیم، لازم است منابع محدود و نیازهای نامحدود تناسب داشته باشد و اولویت‌بندی شود تا بر اساس ضرورت‌ها زمینه آسایش، آرامش و رفاه مردم شهر را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است از تمام ظرفیت‌ها از جمله‌های کمک خیران و مردم استفاده شود، اضافه کرد: عدالت‌محوری و توجه به نقاط کمترتوسعه‌یافته شهر یزد باید در رأس اقدامات مدیران و مجموعه‌های شهرداری باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همه نقاط شهر باید به یک چشم و به صورت یکسان دیده شود، توجه به‌صرفه و صلاح مردم به‌ویژه توجه به گروه‌های ضعیف جامعه همواره مورد تاکید شورای اسلامی شهر یزد قرار دارد.

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور مدیران شهری و شهرداران مناطق مختلف شهر یزد برگزار شد، گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری یزد حاصل تلاش سه ماهه مدیران و مناطق شهرداری است.

وی اضافه کرد: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال پیشنهاد بودجه داشتیم که طی جمع‌بندی و با توجه به اهمیت تحقق آن، این لایحه بودجه به مبلغ ۵۵ هزار میلیارد ریال تقدیم شورای اسلامی شهر می‌شود.

کد خبر 720707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.