آغاز عملیات اجرایی احداث مخزن هزار متر مکعبی آب شرب نیمور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از آغاز عملیات اجرای ساخت مخزن هزار متر مکعبی شهر نیمور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، حشمت‌الله عباسی اظهار کرد: این پروژه با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر، توسعه شهری، مشکلات توزیع آب در فصول گرم سال، جبران نوسانات مصرف آب، توزیع عادلانه آب و مدیریت فشار شبکه‌های توزیع مصوب و وارد عملیات اجرایی شده است.

وی افزود: به‌منظور تأمین فشار آب در مناطق بالا دستی شهر نیمور و باقرآباد، همچنین برای تأمین آب مورد نیاز مسکن مهر و مسکن ملی این شهر، ساخت یک مخزن در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه بخشی از اعتبار این پروژه توسط خیرین آب‌رسان تأمین شده است، تصریح کرد: هزینه ساخت این پروژه ۸۵ میلیارد ریال برآورده شده و با تخصیص به موقع اعتبارات و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امید است تا پایان سال جاری مخزن هزار متر مکعبی شهر نیمور به بهره‌برداری برسد.

عباسی اضافه کرد: اجرای ۱۲۰۰ متر خط انتقال به منظور اتصال مخزن ذخیره آب به شبکه توزیع از دیگر اقداماتی است که در راستای تکمیل این پروژه به‌زودی آغاز خواهد شد.

اصلاح و توسعه ۱۳۴ کیلومتر از خط انتقال آب در یک سال گذشته

وی از اصلاح و توسعه ۱۳۴ کیلومتر از خط انتقال آب در سطح شهرها و روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۲۴ کیلومتر از این اصلاح و توسعه مربوط به خطوط انتقال آب روستایی و ۹۷ کیلومتر مربوط به خطوط انتقال آب شهری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اعتبار هزینه شده برای این میزان اصلاح و توسعه خط انتقال را ۵۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

کد خبر 720667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.