اقدامات ویژه برای مناطق محروم از موفقیت‌های بزرگ شهرداری اصفهان محسوب می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اقدامات ویژه برای مناطق محروم از موفقیت‌های بزرگ شهرداری محسوب می‌شود، گفت: سال گذشته ۴۲۰ میلیارد تومان و در سال جاری حدود ۶۲۰ میلیارد تومان بودجه برای محلات کم‌برخوردار تعیین شده است.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به یکی از سیاست‌های شهرداری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری برای روند امور جاری در حوزه مالی، اصلاح بودجه است.

وی با اشاره به اینکه بودجه هر سال دو تا سه بار اصلاح می‌شود، افزود: بودجه برای سال جدید واکاوی و مطالعه می‌شود، همچنین با بررسی گلوگاه‌های آن امکان دارد، مبلغ بودجه کاهش یا افزایش پیدا کند که این مسئله برای انجام روال شهرداری مؤثر است.
رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بودجه کشور، به‌صورت لایحه توسط دولت در یک زمان مشخص به مجلس ارائه و پس از بررسی تصویب می‌شود، در آن زمان سازمان‌ها می‌توانند برنامه‌های مالی خود را برای یک سال برنامه‌ریزی کنند.

نادرالاصلی با اشاره به مراحل تصویب بودجه در شهرداری ادامه داد: لایحه شهرداری بعد از ورود به شورا و بررسی آن به نتیجه و جمع‌بندی می‌رسد، این عمل موجب می‌شود تا فرصتی برای کاهش یا افزایش بودجه به مجموعه اجرایی شهرداری داده شود.
رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهرداری ملزم است لایحه‌ای در قالب بودجه اصلاحی ارائه کند، اما با وجود اینکه این مسئله نوعی فرصت محسوب می‌شود، ممکن است به دلیل مخیر کردن شهرداری در اجرای برنامه سالانه، برای آن برنامه مشکل ایجاد کند.
وی با اشاره به تصویب بودجه اصلاحی شهرداری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهرداری در تلاش است بودجه مناطق کم‌برخوردار تحت هیچ شرایطی با کاهش روبه‌رو نشود، زیرا برنامه‌های سال جاری با توجه به نیاز محله‌های مورد هدف به‌صورت میدانی و تخصصی بررسی شده و به تصویب رسیده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه طرح‌های بودجه مناطق کم‌برخوردار در جایگاه زمان‌بندی خود پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۲۰ میلیارد تومان و در سال جاری حدود ۶۲۰ میلیارد تومان بودجه برای محلات کم برخوردار تعیین شده است که این مبلغ، ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان نیز افزایش داشته است.
نادرالاصلی با اشاره به مشکلات مناطق کم‌برخوردار تصریح کرد: مسائلی از جمله آزادسازی گلوگاه‌ها، سیما و منظر محلات، ایجاد فضای سبز در حوزه‌های ورزش که مخصوص این محلات است، طبق زمان‌بندی مورد نظر انجام می‌شود.

بنا به تعبیر شهردار اصفهان ابر پروژه این کلان‌شهر رسیدگی به محلات است که در این راستا می‌توان با زدودن نازیبایی‌هایی که در بعضی محلات وجود دارد، اقدامات لازم را انجام داد

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در زمینه آزادسازی گلوگاه‌ها، همکاری کم شهروندان است، بیان کرد: مردمی که محل سکونت آن‌ها در مسیر اجرای طرح قرار می‌گیرد، با وجود اینکه مبلغی طبق نظر کارشناسی و با رعایت انصاف و حقوق به آن‌ها پرداخت می‌شود، ممکن‌است نتوانند با آن مبلغ برای آینده خود خانه‌ای تهیه کنند، به همین دلیل بعضی از مردم با شهرداری همکاری نمی‌کنند که در بعضی پروژه‌های مهم، شهرداری به اجبار از ماده ۸ استفاده می‌کند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری در تلاش است بودجه و برنامه‌های خود را (غیر از موارد اندکی از بازگشایی گلوگاه‌ها) بر اساس آنچه مصوب شده است، پیگیری کند.
نادرالاصلی ادامه داد: بنا به تعبیر شهردار اصفهان ابر پروژه این کلان‌شهر رسیدگی به محلات است که در این راستا می‌توان با زدودن نازیبایی‌هایی که در بعضی محلات وجود دارد، همچنین زیباسازی، ایجاد فضای سبز، بازگشایی گلوگاه، آسفالت معابر و پیاده‌روسازی اقدامات لازم را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه بودجه و برنامه مناطق محروم در مسیر خود انجام گرفته‌ است، گفت: اقدامات ویژه برای مناطق محروم از موفقیت‌های بزرگ شهرداری محسوب می‌شود، البته ممکن است بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی مناطق کم‌برخوردار در مقابل بودجه کلان ۲۰ هزار میلیارد تومانی تأثیرگذار نباشد، اما باید در نظر داشت این بودجه در کنار پروژه‌های منطقه‌ای که به صورت جدا برای این محلات در نظر گرفته می‌شود، اثر ویژه‌ای خواهد داشت.
کد خبر 720643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.