اولین رویداد مردمی اشتغال در کرمانشاه برگزار شد

اولین رویداد مردمی اشتغال استان کرمانشاه با هدف ایجاد تعامل بین کارفرمایان، جویندگان کار و مراکز کاریابی و مشاوره شغلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی _سه‌شنبه، بیست‌وششم دی_ در رویداد مردمی اشتغال استان کرمانشاه که با حضور جمعی از کارفرمایان، نمایندگان کاریابی‌های کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار کرمانشاه برگزار شد، از اهمیت تعامل مثبت بین کارفرمایان، جویندگان کار و مراکز کاریابی به عنوان حلقه واسط نام برده و اظهار کرد: رویداد اشتغال کرمانشاه نیز با هدف ارتباط کارجویان با کارفرمایان و تسهیل در تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این رویداد فرصتی مهیا شده که کارفرمایان و کارجویان با استفاده از ظرفیت مراکز کاریابی ارتباط رو در رو برقرار کنند و هر کارجویی متناسب با نیاز کارفرما جهت اشتغال معرفی شود، افزود: در کرمانشاه نیروی کار به اندازه کافی وجود دارد، اما نیروی کاری که بتواند پاسخ نیاز کارفرما را بدهد، یکی از مشکلات و دغدغه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه جست و جوی شغلی در دولت سیزدهم با هدف تعامل بین جویندگان کار و کارفرمایان یاد کرد و ادامه داد: در این سامانه هم کارفرمایان می‌توانند به بانک اطلاعاتی کارجویان دست یابند و هم کارجویان به تمامی فرصت‌های شغلی معرفی شده از سوی کارفرمایان دسترسی داشته باشند.

وی گفت: هدف از ایجاد این سامانه ارتباط سریع و آسان بین کارفرمایان و کارجویان است تا در نهایت منجر به این شود که کارجویان در حداقل زمان ممکن به فرصت‌های شغلی معرفی و مشغول به کار شوند.

احمدی تعداد کارجویانی که تاکنون درخواست خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند، ۲۶۵۰ نفر و تعداد افرادی که از طریق این سامانه مشغول به کار شدند را نیز ۲۳۵ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۳۱۵ عنوان شغلی هم توسط کارفرمایان کرمانشاه در این سامانه ثبت شده است.

وی سپس آماری را از وضعیت روابط کار در کرمانشاه اعلام کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ متوسط زمان رسیدگی به شکایات کارگران ۱۱۳ روز بود که این زمان در سال گذشته به ۴۹ روز و اکنون به ۳۰ روز کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از انجام ۶۵۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان در سال جاری نیز یاد و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۹۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان داریم که تعامل خوبی بین آن‌ها برقرار است.

وی از اهمیت حمایت از کارفرمایان نیز یاد کرد و افزود: در همین راستا تاکنون بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به بخش تولید پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا، در حاشیه این رویداد مراکز کاریابی و مشاوره شغلی کرمانشاه غرفه‌های خود را برپا کرده و به صورت مستقیم با کارفرمایان آشنا شدند؛ همچنین تعدادی از کارجویان نیز به این غرفه‌ها مراجعه داشتند.

کد خبر 720549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.