کهگیلویه و بویراحمد فاقد مرکز نگهداری کودکان کار است

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تجهیزات لازم جهت راه‌اندازی مرکز نگهداری از کودکان کار در استان خریداری شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مسعود نوری، امروز _سه‌شنبه، بیست‌وششم دی_ در نشست کمیسیون اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در زمینه کودکان کار، آن‌طور که انتظار می‌رود، کار انجام نشده‌است، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز نگهداری متکدیان و مرکز نگهداری کودکان کار ندارد.

وی افزود: طی این چند سال سهل‌انگاری شهرداری و بهزیستی باعث شد اعتبارات اختصاص یافته برای این مراکز برگشت داده شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استانداری تجهیزات این مراکز را خریداری کرده است، گفت: بهزیستی و شهرداری یاسوج مکانی برای نگهداری کودکان کار تعیین کنند.

وی خواستار همکاری شهرداری یاسوج در زمینه تعیین مرکز نگهداری کودکان کار شد و تصریح کرد: کودکان کار متکدی که در کلان شهرها وجود دارد در این استان وجود ندارد و همه آنها دارای خانواده و سرپناه هستند اما باید با توانمند ساختن خانواده، آنها را از سطح خیابان جمع‌آوری کرد.

نوری با اشاره به آسیب‌هایی که در کمین کودکان کار است، خاطرنشان کرد: تا دهه فجر مرکزی در خور شأن کودکان کار با همکاری بهزیستی و شهرداری، در مرکز استان راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به ترک تحصیل و اُفت تحصیلی کودکان کار در استان گفت: طبق آمار اداره کل بهزیستی ۲۲ کودک کار ترک تحصیل کرده بودند که زمینه بازگشت به تحصیل ۱۰ نفر از آنها فراهم شد و برای بازگشت به تحصیل سایر کودکان نیز همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری افزود: اُفت تحصیلی میان کودکان کار مشهود است که با همکاری آموزش و پرورش و سایر نهادهای متولی درصدد رفع این مورد هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فرمانداری‌ها ساماندهی کودکان کار را در دستور قرار داده‌اند و گزارش آنها را برای استانداری ارسال کنند، تصریح کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کودکان در زمینه بیماری هپاتیت و دیگر بیماری‌ها، غربال و پرونده سلامت برای کودکان کار تشکیل می‌شود.

نوری با قدردانی از مشارکت و همکاری فنی‌وحرفه‌ای استان گفت: طبق اعلام بهزیستی ۶۰ کودک کار به همراه پدرانشان جهت حرفه‌آموزی به اداره کل فنی و حرفه‌ای معرفی شدند و در حال مهارت‌آموزی هستند.

وی با اشاره به اینکه فنی‌وحرفه‌ای تنها دستگاهی که همکاری خوبی در زمینه کودکان کار و خیابان دارد، افزود: با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، ورزش و جوانان، کمیته امداد و آموزش و پرورش اردوی راهیان نور، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برای این افراد برگزار می‌شود تا دیگر شاهد حضور آنها در سطح خیابان نباشیم.

کد خبر 720491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.