میزبانی جام ملت‌ها رویایی که‌ می‌تواند دست‌یافتنی باشد

نحوه برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در کشور قطر راهبردی برای فوتبال ایران است تا رویای میزبانی جام‌ملت‌های آسیا محقق شود و دور از دسترس نباشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در کشور قطر چند روزی است که تمام حواس علاقه مندان فوتبال در قاره کهن را به خودش معطوف کرده و بسیاری از ایرانی‌ها منتظرند تا تیم ملی کشورمان با هدایت امیر قلعه‌نویی پس از سال‌ها بتواند خودش را به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها نزدیک کند.

جدای از سطح فنی و کیفی مسابقات که ارتباط مستقیمی با عملکرد بازیکنان دارد و البته ما در این زمینه بسیار توانمند هستیم، اما موضوع مهم دیگر بحث میزبانی کشور قطر در این مسابقات است که بدون شک باید نسبت به آن توجه بیشتری داشت. پاییز سال گذشته بود که خبر رسید فدراسیون فوتبال ایران درخواست خودش برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ را پس گرفته است و دلیل آن را هم کمبود زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اعلام کرده است.

میزبانی جام ملت‌ها رویای که‌ می‌تواند دست‌یافتنی باشد

شاید در آن زمان خیلی‌ها خرده گرفتند که چرا فدراسیون فوتبال ایران این شانس مهم و تاریخی را از خودش دور کرده است؟، اما امروز که نگاهی به میزبانی قطر در جام ملت‌های آسیا می‌اندازیم به‌خوبی متوجه می‌شویم که فوتبال ما و زیرساخت‌هایی که در این حوزه داریم شاید تا چند سال آینده نیز امکان رقابت با کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس را پیدا نکند.

قطری‌ها که در این چند سال اخیر سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی برای مطرح شدن در فضای رسانه‌های جهان انجام داده‌اند در سال گذشته هم میزبان مسابقات جام جهانی بودند و به همین خاطر برگزاری جام ملت‌های آسیا برای آن یک نوع دست گرمی به حساب می‌آید. استادیوم‌های بسیار مدرن و با کیفیت در کنار سیستم حمل‌ونقل عمومی قوی و البته تجربه‌ای که در زمینه برگزاری مسابقات پیدا کرده‌اند همه و همه عواملی است که می‌تواند آن‌ها را در راه میزبانی مسابقات مهم موفق جلوه دهد.

میزبانی جام ملت‌ها رویای که‌ می‌تواند دست‌یافتنی باشد

همین امروز در اکثر استادیوم‌های قطر یک میلی‌متر گردوخاک روی صندلی تماشاگران وجود ندارد و اگر آن را با وضعیت استادیوم‌های کشورمان در تهران، اصفهان، اهواز و مشهد مقایسه کنیم به‌خوبی متوجه خواهیم شد که ما اگر تلاش مضاعفی را به کار نبندیم شاید تا سال‌های سال نیز نمی‌توانیم آرزوی میزبانی از جام ملت‌های آسیا را در سر بپرورانیم.

کد خبر 720472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.