شهرداری اراک پیگیر خرید اتوبوس‌های برقی است

شهردار اراک گفت: با بررسی شرکت‌های خودروسازی تولیدکننده اتوبوس‌های برقی، پیگیر برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم.

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر امکان استفاده از اتوبوس‌های برقی در شهر اراک در حال بررسی است و امید می‌رود با توجه به اینکه دانش تولید اتوبوس‌های برقی در کشور نوین است، شهرداری اراک از شهرداری‌های پیشگام در خرید اتوبوس‌های برقی باشد.

وی با اشاره به سفر فشرده کاری دو روزه به پایتخت به همراه رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر و مدیر اداره حقوقی و امور قراردادهای شهرداری افزود: در جریان این سفر کاری از شرکت‌های خودروسازی تولید کننده اتوبوس‌های برقی، بازدید به عمل آوردیم.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از موضوعاتی است که در دوره ششم شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری به آن توجه ویژه شده است.

محمودی تاکید کرد: با توجه به وضعیت آلودگی هوا و ضرورت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی با سوخت پاک، این شهرداری در حال بررسی و پیگیری برای خرید اتوبوس‌های برقی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های عدالت اجتماعی، تحول در حوزه حمل‌ونقل عمومی است، تصریح کرد: در کنار توسعه ناوگان حمل‌ونقل، کمک به حفظ محیط زیست از دیگر جنبه‌هایی است که شهرداری را بر آن داشته است که به سمت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل با سوخت پاک حرکت کند.

شهردار اراک گفت: در جریان بازدید از شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو، زرین خودرو، عماد خودرو، کارمانیا و شرکت شتاب زیرمجموعه گروه خودروسازی مپنا و سازمان صنایع دفاع، توانایی این شرکت‌ها در تولید اتوبوس‌های برقی، مشخصات فنی، وضعیت قیمتی و خدمات پس از فروش اتوبوس‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 720223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تیمور IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    شهر اراک همین الآن ده سال از توسعه حمل ونقل ریلی وبرقی عقب است وبا افزایش جمعیت و خودرو الودگی هوا مشکلات زیادی در دراز مدت در پی خواهد داشت وبرای شادابی ونشاط مردم ازامکانات به روز شده شهری بهره برد
  • محمد IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    نورعلی نورشده.