آغاز ثبت‌نام تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخابات مجلس در اصفهان

مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان گفت: مطابق قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی و برای تحقق عدالت انتخاباتی و فرصت‌های برابر تبلیغاتی، سازمان صداوسیما ثبت‌نام برای تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را از امروز آغاز کرد.

یوسف افشاری‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نامزدهای نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای استفاده از فرصت گفت‌وگو با مردم در شبکه‌های تلویزیونی انتخاباتی می‌توانند در این سامانه تبلیغات به نشانی https://em1402.ir/login ثبت‌نام کنند.

وی افزود: در کشور ۲۰۰ حوزه انتخابیه صاحب ۲۰۰ کانال تلویزیونی می‌شوند، در استان اصفهان نیز برای ۲۸ شهرستان در قالب ۱۵ حوزه انتخابیه، ۱۵ شبکه انتخاباتی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان ادامه داد: پخش آزمایشی ۱۵ شبکه تلویزیونی انتخاباتی استان اصفهان از یکم بهمن با پخش برنامه‌های ویژه هر حوزه انتخابیه آغاز و این شبکه‌ها پس از طی دوره آزمایشی از ابتدای اسفند (آغاز زمان رسمی تبلیغات انتخابی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی)، برنامه معرفی نامزدهای هر حوزه انتخابیه را برعهده خواهند داشت.

افشاری‌نیا افزود: طبق مصوبات ستاد انتخابات سازمان صداوسیما وبا هماهنگی با ستاد انتخابات کشور، هر نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره از انتخابات فرصت دارد که به مدت ۲۰ دقیقه، برنامه معرفی خود را از طریق شبکه‌های انتخاباتی تلویزیونی حوزه‌های انتخابیه خود داشته باشد، در واقع این شبکه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هر حوزه انتخابیه مخاطبان فقط گفت‌وگوی نامزدهای متعلق به همین حوزه انتخابیه را مشاهده می‌کنند.

وی تأکید کرد: در هر حوزه انتخابیه، تعداد دفعات پخش و بازپخش برنامه‌ها نیز به صورت برابر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل صداوسیمای اصفهان با بیان اینکه در تلویزیون اینترنتی «تلوبیون» هم صفحه اختصاصی برای نامزدهای انتخابات، پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند تولید محتوای خودشان را در تلوبیون هم بارگذاری کنند و ارتباط تعاملی مناسب با مخاطبان را در فضای مجازی داشته باشند؛ این هم ظرفیت جدیدی است که سازمان صداوسیما برای تبلیغات انتخاباتی این دوره برنامه‌ریزی کرده است.

وی اضافه کرد: تبلیغات نامزدهای اقلیت‌های دینی از جمله نماینده مسیحیان ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز، در شبکه تلویزیونی انتخابات کشوری پیش‌بینی شده است.

افشاری‌نیا آگاهی بیشتر مردم و معرفی نامزدها را از اهداف راه‌اندازی این کانال‌های انتخاباتی برشمرد و افزود: صداوسیما از مراکز محوری جهاد تبیین است و امیدوارم داوطلبان انتخابات مجلس از فرصتی که صداوسیما در اختیار آن‌ها قرار داده است، استفاده کنند.

کد خبر 720158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.