رشد ۱۸۲ درصدی برگزاری آزمون‌های مهارتی در لنجان نسبت به سال گذشته

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۳۲۲ نفر در آزمون‌هایی که به صورت آنلاین، هماهنگ، صنایع ساختمان، تفاهم‌نامه و آزمون‌های عملی برگزار شده حضور یافتند که این تعداد نسبت به مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علیرضا ملک‌پور بعد از ظهر امروز _یکشنبه، بیست‌وچهارم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان علاوه بر مرکز شهرستان در بخش فولادشهر و باغبادران دارای مراکز آموزشی است که هر کدام از آن‌ها به تناسب نیاز شهرها و روستاهای شهرستان و بر اساس نیاز سنجی‌های صورت گرفته اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی می‌کنند.

وی افزود: پس از پیگیری‌های صورت گرفته این مراکز از نظر امکانات و فضا فیزیکی نیز از موقعیت مناسبی برخوردار هستند و در راستای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به متقاضیان، اقدامات لازم انجام می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی ما در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های مهارتی و ارتقای آن بوده و به عنوان یکی از ملاک‌های اصلی آن ارزشیابی مهارت است.

وی ادامه داد: مهارت‌جویانی که در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند در آزمون سنجش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در ۹ ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۳۲۲ نفر در آزمون‌هایی که به صورت آنلاین، هماهنگ، صنایع ساختمان و تفاهم‌نامه و آزمون عملی برگزار شده است، آزمون داده‌اند که نسبت به مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

ملک‌پور با اشاره به برگزاری آزمون آنلاین، اضافه کرد: سرعت در برگزاری آزمون و اعلام نتایج، دسترسی آسان، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، افزایش اثربخشی و کیفیت آزمون از جمله مزایای برگزاری آزمون به‌صورت الکترونیکی به‌شمار می‌آید؛ از این رو در ۹ ماهه سال جاری پنج هزار و ۹۸۵ نفر در آزمون‌های آنلاین برگزار شده حضور یافتند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۱۸۸ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: طی مدت گذشته جلسات و نشست‌های متعددی با دستگاه‌های اجرایی شهرستان لنجان برگزار شده است و همکاری و تعامل خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله واگذاری آموزش‌های مهارتی به فنی و حرفه‌ای به وجود آمده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان نسل‌های مختلف به‌ویژه نسل جوان و نوجوان را به یادگیری مهارت تشویق کرده و امیدواریم با تحقق این مهم به نوبه خود قدمی مؤثر در راستای کاهش آمار بیکاری در شهرستان لنجان برداریم.

کد خبر 720082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.