پروژه‌های ساماندهی هسته مرکزی شهر قم شتاب گرفت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: تمرکز مدیریت شهری ساماندهی وضعیت هسته مرکزی شهر قم است و در آینده نزدیک شهروندان شاهد تحولات این محدوده خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین‌فر شامگاه _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در جلسه هم‌اندیشی شهردار قم با هنرمندان منتخب شهر مقدس قم که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بیش‌ترین دلیل مراجعه مردم به شهرداری برای اخذ پروانه‌های ساختمانی و مجوز ساخت‌وساز است.

وی با اشاره به اینکه امید داریم تا سال ۱۴۰۴ شهر هوشمند را محقق کنیم، مطرح کرد: در این طرح تلاش داریم مراجعه حضوری مردم را با هماهنگی بخش‌های مختلف شهرداری کاهش دهیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر قسمتی از فعالیت‌ها به صورت هوشمند ارائه می‌شود، عنوان کرد: همچنین کاهش زمان صدور پروانه نیز مأموریت دیگری است که به شهرداری‌ها موکول شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از زمان برای نظام مهندسی و تهیه نقشه‌ها است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم با افزایش همکاری و تعامل این زمان را نیز کاهش دهیم.

متین‌فر با بیان اینکه مطالعات جامعی در خصوص کاهش ترافیک شهر صورت گرفته است، تصریح کرد: تلاش داریم بیش‌ترین استفاده را از ظرفیت‌های ملی داشته باشیم و مردم طی دو سال آینده به خوبی می‌توانند این موضوع را متوجه شوند.

وی با اشاره به اینکه در هسته مرکزی شهر بی‌نظمی‌های بسیاری را شاهد بودیم، یادآور شد: با استفاده از ظرفیت‌های ملی و تفاهم خوبی که در سطح استان شکل گرفت، شاهد اتفاقات و اقدامات بسیاری در هسته مرکزی شهر هستیم.

معاون شهردار قم با بیان اینکه تملک ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان شیخان انجام شده است، ابراز کرد: پروژه‌های متعددی ازجمله فاز ۵ عمار یاسر، چهل اختران و دروازه ری نیز در حال پیگیری و انجام است.

کد خبر 720066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 0
    مغازه‌های اطراف قبرستان نو ترافیک سنگین ایجادکرده زائران حرم حضرت معصومه خیلی اذیت می شوند لطفا جمع آوری کنید
  • محمدحسن موذنی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 0
    سلام این تصویر مربوط به کدام میدان منطقه قم می باشد؟
  • علی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    جایگاه قم به عنوان مرکز تشیع باید اهمیت زیادی داشته باشد
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر دوست داشتید یه نگاهی هم به منطقه امامزاده ابراهیم داشته باشيد. ریل آهن وسط شهر، کوچه های باریک و بافت های فرسوده، ترافیک شدید مخصوصا غروب و اوایل شب و هزاران معضل فرهنگی، اجتماعی و زیربنایی دیگر. به داد ما هم برسید