ایران ۴- فلسطین ۱/ یوزها با توپ پر شروع کردند

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا به مصاف فلسطین رفت که این دیدار با پیروزی تیم ملی ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور نخست گروه C جام ملت‌های آسیا، امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ از ساعت ۲۱ تیم‌های ایران و فلسطین در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر الریان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برد چهار بر یک تیم ملی ایران به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: خلاصه بازی ایران و فلسطین + فیلم

گروه C جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

دیدار تیم‌های ایران و فلسطین

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی (الریان، قطر)

تماشاگر: ۲۷ هزار و ۶۹۱ نفر

ایران ۴- فلسطین ۱/ یوزها با توپ پر شروع کردند

گل‌ها:

کریم انصاری‌فرد (دقیقه دو)، شجاع خلیل‌زاده (دقیقه ۱۲)، مهدی قایدی (دقیقه ۳۸)، سردار آزمون (دقیقه ۵۵) برای ایران

تامر سیام (دقیقه ۷+۴۵) برای فلسطین

اخطار:

محمد حسین کنعانی زادگان (دقیقه ۱۷) از ایران

میشل ترمانینی (دقیقه ۱۰)، کامیلو سالدانا (دقیقه ۴۰)، تامر سیام (دقیقه ۴۲)، زید قنبر (دقیقه ۵۳)، محمد صالح (دقیقه ۴+۹۰) از فلسطین

ایران: علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده (۴۴- سید مجید حسینی)، صادق محرمی (۸۱- رامین رضائیان)، احسان حاجی صفی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس (۹۰- امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی (۴۶- محمد محبی)، مهدی طارمی و کریم انصاری فرد (۴۶- سردار آزمون)

سرمربی: امیر قلعه نویی

فلسطین: رامی حامد، محمد رشید، یاسر حامد (۴۶- محمد صالح)، عدی مخروب، مصعب البطاط، تامر سیام (۸۴- سامر زبیده)، محمد ابوورده، کامیلو سالدانیا (۴۶- محمد خلیل)، شهاب قنبر (۶۵- علا علاءالدین حسن)، میشل ترمانینی و زید قنبر (۶۵- عدی دباغ)

سرمربی: مکرم دابوب

داور: عبدالرحمان ابراهیم الجاسم (قطر)

شرح بازی:

همان‌طور که پیش بینی می‌شد بازی با فلسطین جدال سختی برای ایران نبود. شاگردان امیر قلعه نویی در اولین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا بازی را طوفانی آغاز کردند و تنها ۶۴ ثانیه پس از شروع بازی این کریم انصاری‌فرد بود که روی اولین حمله ایران دروازه فلسطین را باز کرد تا سفیدپوشان ایران خیلی زود در این بازی پیش بیفتند.

این پایان شروع طوفانی ایران نبود و ده دقیقه بعد قدوس دومین پاس گل خود را هم داد و این بار شجاع خلیل‌زاده بود که دروازه فلسطین را باز کرد تا شروعی فوق العاده برای ایران در این رقابتها رقم بخورد. ایران هرچند در نیمه نخست فوق العاده مسلط بازی کرد و در دقیقه ۳۸ به گل سوم هم رسید، اما در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست روی یک ضربه آزاد از فلسطین گل خورد تا اولین ۴۵ دقیقه جام برای ایران ایده‌آل رقم نخورد.

ایران در نیمه دوم با اضافه شدن آزمون و محبی، شکل تازهای در حمله به خود گرفت و موقعیت‌های متعددی نیز خلق کرد که یکی از آنها توسط سردار آزمون در دقیقه ۵۵ به گل تبدیل شد تا مهاجم شاخص تیم ملی ایران تنها پس از ۱۰ دقیقه حضور در زمین، پایش به گلزنی باز شود. در نیمه دوم هرچند ایران موقعیت‌های زیادی داشت و مانند نیمه نخست بهتر از فلسطین بازی کرد اما چند موقعیت خوب هم به فلسطین داد که نکته منفی تیم ملی در این دیدار به شمار می‌رود.

تیم ملی ایران با برتری چهار بر یک در این دیدار به صدر جدول گروه C رفت و امارات که برابر هنگ کنگ به پیروزی سه بر یک رسیده بود در رتبه دوم جدول گروه قرار گرفت.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه دو- ایران) - روی اولین حمله ایران توپ ارسالی از سمت چپ با کنترل و پاس قدوس برای انصاری‌فرد فراهم شد تا ضربه دقیق او که بدون معطلی نواخته شد به تور دروازه فلسطین بچسبد.

بیشتر بخوانید: گل اول ایران به فلسطین + فیلم

۰-۲ (دقیقه ۱۲- ایران) - ارسال زیبای سامان قدوس از سمت راست در تیر دور با ضربه شجاع خلیل زاده به گل دوم ایران تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: گل دوم ایران به فلسطین + فیلم

۰-۳ (دقیقه ۳۸- ایران) - در یک حمله سریع از سوی بازیکنان ایران، توپ در پشت محوطه جریمه به جهانبخش رسید که او با یک پاس به موقع، قایدی را در موقعیت گل قرار داد و این مهاجم ریزنقش با یک بغل پای دقیق و زمینی به زیبایی دروازه فلسطین را باز کرد.

بیشتر بخوانید: گل سوم ایران به فلسطین + فیلم

۱-۳ (دقیقه ۷+۴۵- فلسطین) - توپ ارسالی از میانه میدان با ضربه سر اشتباه عزت اللهی در چند قدمی دروازه مقابل سیام قرار گرفت تا او با ضربه سر دروازه بیرانوند را باز کند.

بیشتر بخوانید: گل اول فلسطین به ایران + فیلم

۱-۴ (دقیقه ۵۵- ایران) - همکاری زیبای قدوس و محرمی در سمت راست منجر به نفوذ خطرناک و ارسال محرمی شد که در محوطه جریمه پس از دفع ناقص مدافعان فلسطین، این آزمون بود که دروازه فلسطین را برای چهارمین بار باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- روی همکاری زیبای بازیکنان ایران قایدی پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شوت‌زنی شد، اما شوت او ضعیف و کم دقت بود و از کنار دروازه فلسطین به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱- توپ ارسالی حاج‌صفی از سمت چپ در تیر دوم با ضربه سر جهانبخش همراه شد، اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰- توپ ارسالی به محوطه جریمه فلسطین با اثر ناقص طارمی برای عزت اللهی فراهم شد، اما شوت نهایی عزت اللهی در حالت نامتعادل نواخته شد و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۳- ضربه ایستگاهی برای ایران و شوت سعید عزت اللهی که از کنار دروازه فلسطین به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸- در حالی که روی یک ضد حمله موقعیت خوبی برای گلزنی ایران به وجود آمده بود سرنگونی محبی در محوطه جریمه فلسطین باعث شد موقعیت از دست برود و در ادامه کمک داور ویدئویی هم تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی را تأیید کرد.

دقیقه ۷۰- شوت محکم علاءالدین حسن از فاصلهای حدود ۳۰ متر با واکنش خوب بیرانوند مهار شد.

دقیقه ۷۱- نفوذ زیبای محبی از سمت چپ با ارسال کوتاه او همراه شد و در حالی که توپ برگشتی در موقعیتی عالی به طارمی رسیده بود، ضربه او با برخورد به مدافعان فلسطین از چند قدمی دروازه به کرنر رفت.

دقیقه ۸۷- شوت زمینی مهدی طارمی از پشت محوطه جریمه در دستان دروازه بان فلسطین قرار گرفت.

دقیقه ۲+۹۰- شوت محکم و خطرناک علاءالدین را بیرانوند با واکنش خوب دفع کرد.

اتفاق ویژه:

  • در ابتدای بازی یک دقیقه سکوت به احترام شهدای فلسطین در ورزشگاه اجوکیشن سیتی اعلام شد. این یک دقیقه سکوت به پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران و با تأیید کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام پذیرفت.

بیشتر بخوانید: یک دقیقه سکوت قبل از بازی ایران و فلسطین به احترام شهدای غزه + فیلم

بهترین بازیکن: سامان قدوس که به نوعی مهندس ایران در میانه میدان بود با دو پاس گل و ۶۰ پاس صحیح از مجموع ۶۵ پاس، بهترین بازیکن ایران در این دیدار بود.

کد خبر 720052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.