بخش کشاورزی یکی از بنیادهای تحقق توسعه در کردستان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بخش کشاورزی را زیربنای توسعه کشور دانست و گفت: تامین امنیت غذایی کشور به عنوان یکی از موضوعات استراتژیک در کشورها همواره کانون توجه دولتمردان بوده است که دولت سیزدهم نیز با نگاه ویژه به این بخش سعی در توسعه بیش از پیش حوزه کشاورزی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، اکبر محمدی امروز _یکشنبه بیست و چهارم دی_ در نشست با رئیس، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: در دولت سیزدهم سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک مجموعه پویا و هدفمند در تلاش است تا بتواند از طریق توسعه این بخش در ابعاد گوناگون زمینه‌ساز توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار را در این حوزه فراهم کند.

وی افزود: حمایت‌های استاندار و مجموعه مدیریتی استان از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سبب شده است که روند توسعه کشاورزی در استان کردستان تسریع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان توجه به امنیت غذایی را یکی از مسائل استراتژیک در میان کشورهای دنیا دانست و اضافه کرد: امنیت و تأمین منابع غذایی پایدار به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشورها همواره مورد توجه دولتمردان بوده است که جمهوری اسلامی ایران نیز با رویکرد خودکفایی و دستیابی به تأمین منابع پایدار غذایی، همواره یکی از اولویت‌های خود را توجه به بخش کشاورزی و نگاه توسعه‌ای به این بخش قرار داده است.

محمدی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان کردستان اعم از آب و خاک حاصلخیز، خاطرنشان کرد: اجرای روش‌های نوین کشاورزی و طرح‌های جدید از قبیل کشت قراردادی می‌تواند علاوه بر استفاده بهینه از منابع، بسترساز بهره‌وری بیشتر تولید و ایجاد اشتغال پایدار جوانان کردستانی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از بنیادهای تحقق توسعه در کردستان است؛ خواستار تعامل میان ارکان مختلف دولت جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌های استان بویژه در حوزه کشاورزی شد.

کد خبر 719955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.