۶ روستای پشت سد چایلی گلستان تا ۲ سال آینده جابه‌جا می‌شوند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: جابه‌جایی شش روستای واقع در کاسه سد چایلی و ساخت مسکن برای ساکنان این روستاها در صورت تامین اعتبار از سوی شرکت مجری طرح تا دو سال آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، سیدمحمد حسینی امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در نشست هماهنگی شروع عملیات اجرایی طرح جابه‌جایی روستاهای واقع در کاسه سد چایلی اظهار کرد: در پی دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در جابه‌جایی شش روستای واقع در سد چایلی هم‌زمان با دور دوم سفر به گلستان، پنج گام برای انجام این امر برنامه‌ریزی شده تا دغدغه اهالی این روستاها برطرف شود.

وی با بیان اینکه گام اول برای تعیین تکلیف ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی، آماده‌سازی زمین ۴۰۰ هکتاری است، افزود: دستگاه‌های اجرایی گلستان دست به دست هم دادند تا وعده رئیس‌جمهور به مردم مراوه تپه در زمانی کوتاه محقق شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گام دوم جابه‌جایی شش روستای واقع در کاسه سد چایلی را ساخت مسکن اعلام کرد و افزود: گام سوم تأمین خدمات آب، برق و گاز و گام چهارم ایجاد تأسیسات روبنایی مانند مدرسه و مسجد در روستای جدید است.

حسینی با اشاره به اینکه گام پنجم جابه‌جایی شش روستای واقع در کاسه سد چایلی انتقال اسناد مالکیت واحدهای مسکونی است، تصریح کرد: برنامه ما آماده‌سازی زمین برای ساخت مسکن قبل از سال جدید است.

وی با تاکید بر اینکه هزار واحد مسکونی در سایت جدید ساخته می‌شود، اظهار کرد: ۷۰۰ واحد مسکونی توسط شرکت آب نیرو و سایر واحدها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ادامه داد: شش روستای واقع در کاسه سد چایلی حدود ۷۱۴ خانوار اصلی و بیش از ۲۶۰۰ نفر جمعیت دارند که ۴۰۰ هکتار زمین معادل دو برابر فضای موجود این روستاها، تأمین شده تا برای ساخت پارک، ساختمان‌های اداری، مسجد و مانند آن مورد استفاده قرار بگیرد.

حسینی گفت: در ابتدای سال جاری مجری سد چایلی از شرکت آب منطقه‌ای گلستان به شرکت آب و نیرو تغییر کرد که همین مسئله موجب شد روند جابه‌جایی این شش روستا بار دیگر از ابتدا آغاز شود.

وی ادامه داد: شرکت آب و نیرو در راستای جبران خسارت به مردم شش روستای واقع در کاسه سد چایلی وارد عمل می‌شود و زمین در سایت جدید با خدمات زیربنایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه در سایت جدید واحدهای مسکونی بر اساس معماری ایرانی-اسلامی ساخته می‌شوند، افزود: ۹۰ نفر از اهالی این شش روستا تحت پوشش بهزیستی و ۱۶۵ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که این دستگاه‌ها نیز برای ساخت مسکن به اهالی این روستاها کمک می‌کنند تا ساخت مسکن به همت مردم آغاز شود.

کد خبر 719867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.