افزایش ۸ درصدی نرخ رشد اقتصادی گلستان

استاندار گلستان از افزایش هشت‌ درصدی نرخ رشد اقتصادی گلستان خبر داد و گفت: با تدابیر و برنامه‌ریزی دولت سیزدهم به همت مدیران استانی گلستان در بخش رشد اقتصاد موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، علی‌محمد زنگانه صبح امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دطی دو سال خدمت دولت سیزدهم، رشد اقتصادی گلستان هشت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: نرخ رشد اقتصادی استان از ۵- در پیش از دولت سیزدهم به ۳+ درصد طی دو سال اخیر رسیده است.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه گلستان روی ریل پیشرفت قرار دارد، ادامه داد: آمار اقتصادی نویدبخش شرایط خوبی برای استان است.

زنگانه خاطرنشان کرد: استان در انتهای سال ۱۴۰۱ بر اساس نرخ اعلامی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شاخص اعلامی مرکز آمار ایران، رشد بالای ۳ درصد داشته که قبل از دولت جدید این رشد منفی بوده است.

وی توسعه متوازن مناطق شهری و روستایی گلستان را از اولویت‌های راهبردی دولت دانست و تأکید کرد: در سایه تلاش‌های صورت‌گرفته در دو سال اخیر منابع اعتباری و مالی به‌صورت عادلانه بین مناطق شهری و روستایی تقسیم شده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: اگر بخواهیم دو سال دولت قبل را با دولت خدمتگزار سیزدهم مقایسه کنیم رشد اعتبارات تملک و دارایی و عمرانی استان بیش از چهار برابر شده است به عبارتی اعتبارات از چهار هزار میلیارد تومان به ۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

زنگانه بیان کرد: نه‌تنها در این مدت رشد مثبتی داشتیم، بلکه جزو سه استان رشد متوازن هم قرار گرفتیم که علی‌رغم خشکسالی بی‌سابقه در ۳۰ ساله گذشته، رشد حوزه کشاورزی استان هم مثبت شد.

وی با اشاره به رشد در حوزه خدمات و معدن طی دو سال گذشته گفت: موضوع مهم‌تر این است که صنعت استان گلستان که پیش از این در قعر جدول قرار داشت، در این دولت رشد ۹.۷ درصدی داشته است.

کد خبر 719815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.