دادگاه لاهه جنایات صهیونیست‌ها علیه خبرنگاران در غزه را بررسی می‌کند

سازمان گزارشگران بدون مرز روز شنبه اعلام کرد که دادگاه کیفری بین المللی قصد دارد جنایات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران در سرزمین‌های فلسطینی از جمله غزه را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان گزارشگران بدون مرز روز شنبه اعلام کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی قصد دارد جنایات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران در سرزمین‌های فلسطینی از جمله غزه را بررسی کند.

این سازمان مستقر در پاریس اعلام کرد «کریم خان»، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی در بیانیه ارسالی اعلام کرد تحقیقات در مورد تخلفات در سرزمین‌های فلسطینی شامل جنایات ارتکابی علیه خبرنگاران می‌شود.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، کریم خان در این بیانیه به سازمان گزارشگران بدون مرز گفته است دادگاه در حال بررسی جنایات ارتکابی علیه خبرنگاران و سایر جنایات احتمالی مرتبط با وضعیت فلسطین است.
در همین زمینه، دبیر کل سازمان گزارشگران بدون مرز، با صدور بیانیه‌ای گفت که کشتار خبرنگاران در غزه مستلزم واکنش قاطع دادگاه کیفری بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد حداقل ۷۹ خبرنگار از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در غزه کشته شده‌اند که دستکم ۱۸ خبرنگار در حین انجام وظیفه بوده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز تاکنون دو درخواست درباره خبرنگاران کشته شده در غزه به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرده است.

این سازمان اعلام کرد دلایل محکمه پسندی وجود دارد مبنی بر اینکه خبرنگارانی که اسامی آنها در درخواست‌های ارائه شده به دادگاه ذکر شده، قربانی «جنایات جنگی» بوده‌اند و شواهد موجود نشان می‌دهد این خبرنگاران ممکن است «عمدا» هدف قرار گرفته باشند.

کد خبر 719777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.